Je doet veel moeite om gebruikers naar de site te krijgen, maar ze vertrekken zonder enige conversie. Het stelt je teleur omdat alle inspanningen en middelen wegvloeien zonder resultaat.
Het ontwerp van uw website heeft een enorme effect op het kopen of verlaten van de winkel door gebruikers. De schoonheid staat voorop, zoals Kinesis Inc suggereert dat 75% van de mensen trekt een mening more than een web site op foundation van zijn esthetiek. Toch kan een aansprekende web page u toch in de steek laten als deze de eindgebruikers geen gemak en comfort and ease kan bieden.
Voor hogere conversies moet je het web-site-ontwerp finetunen. Laat het de navigatie, bruikbaarheid of geavanceerde functies zijn. Je kunt beginnen achieved de basis, of het nu gaat om een winkel in de VS of om een gemeenschap in Canada te bereiken.
De basisprincipes van het webontwerp omvatten een betere gebruikerservaring, eenvoudige navigatie en mobiele responsiviteit. Dit zijn de algemene regels, of u nu een webdesignservice in Toronto of enig ander deel van de wereld. Dit bericht kan dienen als een snelle handleiding om het webontwerp te verbeteren voor hogere conversies.
1. Ga voor UX-ontwerp‘
UX – Person Working experience – ontwerp is bedoeld om de eindgebruikers gemak en comfort and ease te bieden in websitenavigatie en bruikbaarheid. Dit is de reden waarom u meer aandacht moet besteden aan het gebruiksvriendelijk maken van uw web page-ontwerp, omdat het de conversies veelvoudig kan stimuleren. Forrester-onderzoek heeft een duidelijke grens getrokken tussen een goed gestructureerd en beter website-ontwerp. Het meldt dat een goed opgebouwde gebruikersinterface het aantal conversies satisfied 200% kan verhogen maar een beter gebruikersgericht ontwerp kan uw conversies tot 400% verhogen.
2. Mobiele responsiviteit oplossen
Mensen geven de voorkeur aan mobielvriendelijke sites, ook al zijn ze goed gebouwd en geoptimaliseerd voor desktopgebruikers. U kunt verwijzen naar het Google-onderzoek dat suggereert dat: 72% consumenten willen mobiel-responsieve websites. Het laat zien dat consumenten meer op hun gemak lijken te zijn met de voor mobiel geoptimaliseerde versies van uw internet sites. Een site die niet mobiel reageert, kan de lay-out en weergave vervormen, waardoor de gebruikers overlast krijgen en een hoger bouncepercentage ontstaat.
3. Voer A/B-testen uit
Eén web page-ontwerp previous niet allemaal. Een designtrend of suggestion is misschien ook niet zo effectief als voor een andere internet site of ander bedrijf. Bijvoorbeeld webdesign van een coworking ruimte company kan verschillen van een IT-adviesbureau, hoewel beide tot de tech-industrie behoren. Als u een van de trending-ontwerpelementen wilt toepassen, moet u ze mogelijk bijhouden.
Elk ontwerpelement draagt bij aan uw winkelconversies. Als een recente wijziging de verkoop niet verhoogt, moet u mogelijk de influence ervan observeren en deze vervangen doorway een andere optie die misschien interessanter en nuttiger lijkt.
Zodra u de functie wijzigt of vervangt, heeft u twee verschillende scenario’s om te bestuderen. Vergelijk ze om erachter te komen welke waarde toevoegt aan uw internet site.
4. Ontwerp achieved aantrekkelijke kleuren
Kleurselectie speelt een belangrijke rol bij branding, marketing en promoties van uw bedrijf. Top ontwerpbureaus meldt dat wanneer websitebezoekers werden gevraagd naar het webdesign-element dat ze meer waarde gaven, 39% van hen de kleurselectie zei. Statistieken van dezelfde bron suggereren ook dat 22% van de nieuwe bezoekers zoekt en de voorkeur geeft aan aantrekkelijke kleuren. U kunt echter 21% van de bezoekers verliezen als het kleurenschema raar en onaantrekkelijk is.
5. Voeg sociaal bewijs toe
Geloofwaardig zijn betekent meer gebruikers aantrekken en ze omzetten in klanten. Je kunt social proof gebruiken om vertrouwen te winnen. Het kan in de vorm zijn van professionals die certificaten, aantekeningen van beroemdheden tonen, of recensies van klanten en engagementen op sociale media tonen. Hubspot citeert, “88% van de consumenten vertrouwt gebruikersrecensies zoveel als persoonlijke aanbevelingen.” Kies een methode om uw populariteit te tonen of deel een blik op waar uw merk of producten staan. Door beoordelingen van uw tevreden klanten te verzamelen en deze aan nieuwe gebruikers te presenteren, kunt u de verkoop en conversies stimuleren.
6. Profiteer van negatieve spatiëring
Negatieve spatiëring, ook wel witte spatiëring genoemd, is de lege ruimte die niet wordt ingenomen door een van de ontwerpelementen. U moet witruimte tussen de ontwerpelementen creëren om gemak en ease and comfort voor de gebruikers te creëren. Het bedekken van een bestemmingspagina fulfilled te veel grafische elementen kan het ontwerp te veel in beslag nemen.
Profiteer van de negatieve ruimte om informatierasters te scheiden en te markeren. Support gebruikers de informatie te vinden die ze nodig hebben om een aankoopbeslissing te nemen.
7. Schakel around naar eenvoudigere navigatie
Uw websitenavigatie is de manier waarop gebruikers naar hun vereiste producten of pagina’s gaan. Het moet eenvoudig en gemakkelijk zijn. Compact Biz Traits voerde een onderzoek uit waarin werd gevraagd naar het belang van navigatie, waar: 95% van de respondenten zei dat ze een gemakkelijk te navigeren web page willen. Gebruikers vinden uw website op zoek naar nuttige informatie. Als ze op uw web page terechtkomen maar niet vinden wat ze het meest nodig hebben, is de kans groter dat ze terugkeren. Verbeter uw conversies door websitenavigatie te vereenvoudigen achieved betere opties en websitestructuur.
8. Voeg leven toe aan CTA
Phone to motion – CTA – is de overgang naar conversies. Het is het instant waarop de gebruikers interactie hebben fulfilled uw web site of on-line winkel en interesse tonen. Om het voor uw bedrijf te laten werken, moet u het verlevendigen met aantrekkelijke kleuren, thema’s en tekst. De algemene kleuren waarmee u Phone calls to motion kunt markeren, zijn groen, oranje, geel en rood. Gebruik kleuren in tegenstelling tot uw websitethema om het te laten opvallen en gebruikers naar conversies te leiden.
9. Bestudeer F-vormig inhoudsontwerp
Gebruikersgedrag is moeilijk te begrijpen. Het vereist uitgebreid onderzoek en observatie van de manier waarop ze webpagina’s lezen en scannen. Bevindingen uit de Eye-tracking onderzoek suggereren verschillende leespatronen. een daarvan is F-vormig. Het houdt in dat gebruikers eerst een pagina in een horizontaal patroon scannen en vervolgens in een verticale lijn bewegen. Het is alsof u eerst koppen en subkoppen leest en afterwards naar de inhoud gaat. Het F-vormige ontwerp is belangrijk om te volgen. Het benadrukt de belangrijkste gebieden die de aandacht van de gebruiker trekken.
10. Probeer een minimalistisch ontwerp
Een minimalistisch ontwerp is een andere manier om de web page eenvoudig en beperkt te houden tot een paar opties. Het kan nodig zijn dat u de ontwerpelementen verwijdert of negeert die niet belangrijk zijn voor uw gebruikers. Doorway meer opties en functies beschikbaar te maken, kunnen uw gebruikers worden afgeleid. Dus door het simpel te houden, kunnen ze gefocust blijven. Assistance uw gebruikers bij het nemen van beslissingen met een duidelijk en duidelijk pad.
Laatste woorden
Op het second dat u conversie-optimalisatie inschakelt, kunt u honderden manieren vinden om dit te doen. Maar u moet zich houden aan de relevante en er één voor één aan werken. U kunt aan de slag om de gebruikerservaring te verbeteren. Bestudeer de reis van kopers van uw specifieke web page om het ongemak en onbehagen weg te nemen. Streef naar een mobiel responsief ontwerp om ervoor te zorgen dat uw web sites goed worden weergegeven op mobiele apparaten. In dit bericht zijn al enkele handige recommendations besproken. U moet uw bedrijfs- en consumentenbehoeften bestuderen voordat u meer methoden toepast.
More Stories
Top 10 Principles for Positive Business Ethics
The Entrepreneurs Key to Success
How Ethical Leaders Set an Example