10 praktische manieren om de gemiddelde bestelwaarde te verhogen

Voor elk e-commercebedrijf is het verbeteren van ROI en ROAS een van de vele doelen, en er zijn een aantal manieren om dit te doen. Als u Google Shopping-campagnes uitvoert, kunt u prioriteit geven aan uw campagnestructuur. Als u alleen zoekadvertenties gebruikt, kunt u uitbreiden naar sociale of display-advertenties. En natuurlijk kunt u de winkelervaring als geheel optimaliseren. Die laatste optie levert veel voordelen op, waaronder het verhogen van de gemiddelde bestelwaarde.

gemiddelde bestelwaarde benchmarks

Zoals je hierboven kunt zien, gemiddelde bestelwaarde benchmarks verschillen per branche. Maar de methoden om de gemiddelde bestelwaarde te verhogen, kunnen vaak in verschillende sectoren worden toegepast. Dus lees verder om 10 praktische, maar niet-opdringerige manieren te leren om de gemiddelde bestelwaarde voor uw bedrijf te verhogen. Laten we erin duiken!

Inhoudsopgave

Wat is de gemiddelde bestelwaarde (AOV)?

De gemiddelde bestelwaarde (AOV) is een statistiek die het gemiddelde bedrag meet dat per transactie op een website, in een online winkel of binnen een bepaalde periode wordt uitgegeven. Het wordt vaak door bedrijven gebruikt om het gedrag van klanten te volgen, winstgevende verkoopkanalen en -segmenten te vinden en uiteindelijk om hun verkoopprestaties te beoordelen en te verbeteren.

AOV kan worden berekend voor een heel bedrijf of voor specifieke productlijnen, kanalen of regio’s. Een bedrijf kan bijvoorbeeld zijn AOV van jaar tot jaar vergelijken of onderzoeken hoe verschillende marketingcampagnes de AOV beïnvloeden.

Door te begrijpen hoe AOV wordt berekend en welke factoren deze beïnvloeden, kunnen bedrijven stappen ondernemen om hun gemiddelde bestelwaarde te verhogen en hun bedrijfsresultaten te verbeteren.

Hoe de gemiddelde bestelwaarde te berekenen?

Om uw AOV te berekenen, neemt u gewoon de totale opbrengst van alle bestellingen in een bepaalde periode en deelt u deze door het totale aantal bestellingen dat in diezelfde periode is geplaatst.

formule voor gemiddelde bestelwaarde

Bijvoorbeeld:

10 manieren om de gemiddelde bestelwaarde te verhogen

Laten we negen praktische manieren doornemen waarmee u uw gemiddelde bestelwaarde kunt verhogen en de winstmarges van uw bedrijf kunt vergroten.

1. Verhoog het sociale bewijs van uw website

Wanneer een nieuwe websitebezoeker naar uw website komt, zijn ze misschien nog maar net bewust van uw merk Voor de eerste keer. Dit is wanneer je de kans hebt om indruk op ze te maken en ze het bewijs te laten zien waarom ze bij jou zouden moeten kopen.

Sociaal bewijs laat potentiële klanten zien dat anderen blij zijn met uw product of dienst, waardoor ze vertrouwen krijgen om te kopen. Er zijn een paar verschillende manieren waarop je sociaal bewijs kunt gebruiken, maar probeer deze om de AOV te verhogen:

Voeg beoordelingen toe aan uw productpagina en startpagina

Als u klantrecensies heeft over uw specifieke producten, voeg deze dan toe aan hun respectievelijke productpagina’s. Hier is een voorbeeld van een merk genaamd Oodie dat zijn klantrecensies op de startpagina laat zien.

hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - klantrecensies op de website

Gebruik getuigenissen en andere vertrouwenssignalen

Getuigenissen van klanten en aanbevelingen van influencers helpen vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen, wat kan leiden tot meer verkopen en een hogere gemiddelde bestelwaarde.

hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - vertrouwenssignalen op de website

Maak een lijst van uw prestaties

Het toevoegen van uw prestaties en onderscheidingen aan uw website is een andere goede manier om sociaal bewijs en AOV te vergroten. Dit helpt om vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten en om hen te laten zien dat u een geloofwaardig bedrijf bent.

LARQ toont bijvoorbeeld hun awards op hun website.

hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - onderscheidingen op de website

2. Test verschillende website-exemplaren uit

De kopie op uw e-commerce website speelt een grote rol bij het al dan niet beslissen van een aankoop.

Als u niet tevreden bent met uw huidige conversieratio, is het misschien tijd om uw websitekopie te A/B-testen. Dit betekent simpelweg twee versies van een bepaald element maken en dan kijken welke versie beter presteert.

U kunt vrijwel alles op uw website en bestemmingspagina’s A/B-testen, waaronder:

  • Krantenkoppen
  • Call-to-action-knoppen
  • Productbeschrijvingen
  • Productafbeeldingen
  • Website-indeling
  • Afrekenprocessen

Als je niet zeker weet waar je moet beginnen, bekijk dan deze trends en voorbeelden van e-commercewebsites voor inspiratie.

3. Maak van klantenservice uw prioriteit

Klantenservice van websites wordt vaak als een lage prioriteit beschouwd, maar moet serieus worden genomen omdat het aankoopbarrières wegneemt en helpt bij het opbouwen van vertrouwen, wat beide zal helpen om uw gemiddelde bestelwaarde te verhogen.

Bovendien kan een goede klantenservice helpen om problemen snel en efficiënt op te lossen, wat op de lange termijn tijd en geld bespaart.

Hier zijn enkele dingen die u kunt doen:

  • 24/7 livechat toevoegen: Met livechat kunnen websitebezoekers hun vragen in realtime beantwoorden, wat kan helpen om eventuele aarzeling of verwarring bij het doen van een aankoop te verminderen.

hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - 24/7 hulp

  • Maak een hulp/pagina met veelgestelde vragen: Door uw klanten een bronpagina te bieden waarop ze kunnen vertrouwen, laat u hen zien dat u zich inzet om hen de best mogelijke ervaring te bieden, wat uw gemiddelde bestelwaarde zal verhogen.
  • Voeg een contactnummer toe: Maak uw bedrijf zo gemakkelijk mogelijk te bereiken, met indien mogelijk een tap-to-call-optie.
  • Voeg een e-mailadres voor contact toe: Als u nog geen e-mailadres voor contact heeft, is het van cruciaal belang dat u er een heeft. Als uw klanten vragen hebben, moeten ze contact met u kunnen opnemen en hulp kunnen krijgen.

Uitstekende klantenservice is vooral belangrijk als u dure artikelen verkoopt of artikelen die een aanzienlijke investering of inzet vereisen.

4. Voeg upsell-opties toe…

Upselling is wanneer u klanten aanmoedigt om een ​​duurdere versie van het product waarin ze geïnteresseerd zijn te kopen. Als iemand bijvoorbeeld op zoek is naar het kopen van een basispaar schoenen, kunt u proberen ze te verkopen door een duurdere optie aan te bieden die is gemaakt met materialen van betere kwaliteit, een limited edition is, of aanpassingsmogelijkheden biedt.

In onderstaand voorbeeld heeft Proflowers niet alleen een standaard boeketoptie, maar ook een Deluxe, Premium en Exquisite optie.

hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - voorbeeld upsell

5. …en cross-sell opties

Cross-selling is wanneer u klanten aanmoedigt om aanvullende producten te kopen. Als iemand bijvoorbeeld een jurk koopt, kunt u proberen deze te cross-selling door sieraden of schoenen aan te bieden die goed bij de jurk passen.

Dit is een geweldige manier om uw AOV te verhogen, omdat u hiermee meerdere producten aan dezelfde klant kunt verkopen. Het is ook een geweldige manier om eventuele overgebleven inventaris kwijt te raken.

hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - voorbeeld van cross-sell

Pro-tip: Upsells en cross-sells werken vooral goed voor een dropshipping bedrijfsmodel, maar je moet oppassen dat je niet te opdringerig overkomt. De sleutel is om ervoor te zorgen dat u alleen producten aanbiedt die echt relevant en nuttig zijn voor de klant.

6. Bundel producten samen

Het bundelen van producten is een veelgebruikte tactiek die door veel bedrijven wordt gebruikt om klanten meer geld per bestelling te laten uitgeven.

Als u bijvoorbeeld schoonheidsproducten verkoopt, kunt u een bundel maken met een paar verschillende items, zoals shampoo, conditioner en een haarmasker.

Laten we eens kijken naar dit voorbeeld van Target. Wanneer u een product aan uw winkelwagentje toevoegt, maakt de website een bundel van vaak samen gekochte producten aan.

hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - bundelvoorbeeld

Pro-tip: De sleutel tot het maken van succesvolle bundels is ervoor te zorgen dat de producten elkaar aanvullen en goed samenwerken. Je wilt er ook zeker van zijn dat de bundel zo geprijsd is dat het een goede deal is voor de klant.

7. Voeg tijdelijke aanbiedingen toe

Tijdelijke aanbiedingen creëer een gevoel van urgentie dat klanten aanmoedigt om een ​​aankoop te doen voordat het te laat is. Bijvoorbeeld:

  • Geef een gratis cadeau bij de volgende aankoop voor een beperkte tijd
  • Bied kortingen op bepaalde producten of segmenten
  • Gebruik verschillende seizoenen en jubileumdagen om tijdelijke verkopen te doen
  • Voer een voorraadopruiming uit en creëer een beperkte voorraadverkoop

U kunt ook een afteltimer aan uw website toevoegen om klanten te laten weten hoelang ze van de aanbieding kunnen profiteren, zoals Pura Vida hieronder:

hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - afteltimer

Pro-tip: Het maakt niet uit wat voor soort verkooppromotie u uitvoert, zorg ervoor dat deze duidelijk zichtbaar is op uw website. U wilt ervoor zorgen dat klanten de aanbieding niet missen en uiteindelijk veel mislopen.

8. Gebruik pop-ups met exit-intent

Pop-ups met intentie afsluiten zijn een geweldige manier om uw AOV te verhogen, en ze zijn ook een geweldige manier om de verkoop in het algemeen te stimuleren. Deze verschijnen wanneer een klant op het punt staat uw website te verlaten, maar u kunt ook andere voorwaarden stellen, zoals na een bepaalde tijd op uw website of na een bepaald percentage op een pagina naar beneden te scrollen.

De pop-up bevat meestal een aanbieding, zoals een korting of een gratis geschenk. Het doel is om de klant op uw website te laten blijven en een aankoop te doen of zich aan te melden voor een e-mailnieuwsbrief.hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - voorbeeld van een promo-aanbieding

Pro-tip: U moet oppassen dat u pop-ups met exit-intentie niet te veel gebruikt. Als je klanten constant bombardeert met pop-ups, zullen ze waarschijnlijk geïrriteerd raken en je website verlaten zonder terug te keren. Gebruik ze spaarzaam en alleen als het zinvol is. U wilt bijvoorbeeld een pop-up met exit-intent op een productpagina gebruiken, maar u wilt er geen op uw startpagina gebruiken.

9. Voeg een drempel voor gratis verzending toe

Deze methode moedigt klanten aan om meer artikelen aan hun winkelwagentje toe te voegen om de drempel voor gratis verzending te bereiken. Als uw drempelwaarde voor gratis verzending bijvoorbeeld $ 50 is en een klant slechts $ 42 of items heeft gekocht, zullen ze waarschijnlijk meer toevoegen om die $ 50 te bereiken.

U kunt een bedrag in dollars of een hoeveelheidsdrempel instellen voor gratis verzending. U kunt bijvoorbeeld gratis verzending aanbieden voor alle bestellingen van meer dan $ 50, of u kunt gratis verzending aanbieden voor alle bestellingen van meer dan vijf artikelen. In het onderstaande voorbeeld is de drempel $ 35.

hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - voorbeeld van drempelwaarde voor gratis verzending

Pro-tip: De sleutel is om een ​​drempel voor gratis verzending te vinden die voor uw bedrijf werkt. U wilt de drempel niet te hoog instellen, anders zullen klanten niet de moeite nemen om deze te bereiken. U wilt de drempel ook niet te laag instellen, anders verdient u niet genoeg geld om de verzendkosten te dekken.

10. Start een klantenloyaliteitsprogramma

Klantloyaliteitsprogramma’s zijn een geweldige manier om uw AOV een boost te geven, loyale klanten te creëren en klantenbehoud te vergroten. Dit komt omdat ze klanten aanmoedigen om herhalingsaankopen te doen – of zelfs om meer te kopen binnen één bestelling – om beloningen te verdienen.

Er zijn een paar verschillende manieren waarop u een klantenloyaliteitsprogramma kunt starten. U kunt bijvoorbeeld kortingen aanbieden aan klanten die herhalingsaankopen doen, of u kunt punten aanbieden die kunnen worden ingewisseld voor gratis producten.

hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen - voorbeeld van loyaliteitsbeloningen

U kunt ook een verwijzingsprogramma starten, waarbij klanten beloningen verdienen voor het doorverwijzen van nieuwe klanten naar uw bedrijf.

Pro-tip: Het maakt niet uit welk type klantenloyaliteitsprogramma u kiest om te starten, zorg ervoor dat het duidelijk wordt uitgelegd aan klanten. U wilt ervoor zorgen dat ze weten hoe het programma werkt en wat ze moeten doen om beloningen te verdienen.

U wilt er ook zeker van zijn dat de beloningen iets zijn dat klanten echt willen. Anders zullen ze niet de moeite nemen om aan het programma deel te nemen.

Hoe de gemiddelde bestelwaarde te verhogen (samenvatting)

Dit zijn slechts enkele van de vele manieren waarop u uw gemiddelde bestelwaarde kunt verhogen. Experimenteer met verschillende strategieën en kijk wat het beste werkt voor uw bedrijf. Onthoud dat zelfs een kleine verhoging van de AOV een grote impact kan hebben op uw bedrijfsresultaten.

Hier zijn de 10 manieren om de gemiddelde bestelwaarde te verhogen:

  1. Vergroot het sociale bewijs van uw website
  2. Test verschillende website-exemplaren
  3. Maak van klantenservice uw prioriteit
  4. Inclusief upsell-opties…
  5. Cross-sell opties
  6. Bundel producten samen
  7. Tijdelijke aanbiedingen toevoegen
  8. Pop-ups met exit-intent gebruiken
  9. Een drempelwaarde voor gratis verzending toevoegen
  10. Start een klantenloyaliteitsprogramma

Vergeet niet uw resultaten bij te houden, zodat u kunt zien hoe uw inspanningen vruchten afwerpen. Met de juiste aanpak kunt u uw AOV snel een boost geven en uw bedrijf naar een hoger niveau tillen.

Over de auteur

Elmeri Palokangas is de oprichter van elmerpal.com, waar hij lesgeeft over onderwerpen als adverteren, e-commerce en online geld verdienen. Met een rijke ervaring in de e-commerce-ruimte (hij begon op 15 en faalde letterlijk een miljoen keer voordat hij succes vond), evenals SEO en contentmarketing, streeft hij ernaar zijn kennis te delen met andere ondernemers om hen te helpen hun verkoop te maximaliseren.

Anna Walsh

Next Post

Wat je moet weten

Sat Jul 23 , 2022
Het bouwen van een professioneel ogende website lijkt misschien ontmoedigend als u geen technische middelen heeft. HubSpot’s contentmanagementsysteem (CMS), CMS Hub, maakt het maken van een website eenvoudig achieved flexibele thema’s, een editor voor slepen en neerzetten en tal van ingebouwde instruments voor aanpassing. Related Posts:Lach je weg naar een […]