
Als u ooit heeft geprobeerd een van de indigenous instruments van Google te gebruiken om uw advertentiecampagnes te beheren, weet u waarschijnlijk hoe tijdrovend en verwarrend ze kunnen zijn.
Gelukkig zijn er een aantal andere Google Ads-instruments waarmee u uw campagnes effectiever en efficiënter kunt uitvoeren.
In dit artikel vindt u onze belangrijkste aanbevelingen voor Google Adverts-resources (op foundation van specifieke resultaten of doelen die u probeert te bereiken) om uw campagnes georganiseerd en uw productiviteit op peil te houden.

Gratis down load
De ultieme gids voor websiteverkeer voor bedrijven
Analyse- en beheertools
Dit zijn uitgebreide instruments waarmee u meerdere facetten van uw advertentieactiviteiten kunt beheren en waar voor uw geld krijgt.
Adalysis: uitstekende alles-in-één PPC-tool

Adalyse helpt u de prestaties van elk factor van uw PPC-account bij te houden en op de hoogte te zijn van eventuele problemen. Dit omvat bieden, zoekwoordbeheer, budgetbeheer, analyse van de kwaliteitsscore van zoekwoorden, AB-tests voor advertentieteksten, aangepaste rapportage, doelgroepinzichten en meer.
Belangrijkste kenmerken:
- Krijg nieuwe inzichten in de ideal presterende advertentiepatronen om uw strategie te valideren en above het hoofd geziene kansen te ontdekken.
- Geautomatiseerde controlecontroles die u waarschuwen voor problemen die zijn ontdekt in uw campagnes, zoekwoorden, advertenties, zoektermen, bestemmingspagina’s, plaatsingen, advertentie-extensies en meer.
- Aangepaste KPI-monitoring en datavisualisatie met kant-en-klare sjablonen.
Als u er zeker van wilt zijn dat u nooit een kans mist om uw prestaties te verbeteren, is Adalysis de tool die u nodig heeft.
Google Analytics: uitstekend geschikt voor het bijhouden van conversies en het controleren van Google Advertisements-accounts

Google Analytics maakt het mogelijk om doelen beter bij te houden en geeft u een overzicht van wie de conversies genereert, evenals een beter inzicht in de algehele waarde van uw campagnes.
Belangrijkste kenmerken:
- Houdt websiteconversies en gebruikersactiviteit bij.
- Biedt trechteranalyse en aangepaste rapportage.
- Ontgrendelt prestatiemogelijkheden en potentiële problemen met de site.
Hulpprogramma’s voor onderzoek naar concurrenten en zoekwoorden
Met deze instruments kunt u waardevolle inzichten krijgen voor uw concurrenten en de belangrijkste aspecten waarop u zich in uw campagnes moet concentreren om betere resultaten te behalen.
SEMrush: Uitstekend voor het bewaken van de prestaties van concurrenten en het verkrijgen van concurrentie-inzichten

SEMrush omschrijft zichzelf in de eerste plaats als een geavanceerde Search engine optimization-instrument, maar is ook populair onder PPC-experts. Met SEMrush kunt u zien hoe de advertenties van uw concurrenten presteren, zodat u de inzichten kunt krijgen die u nodig hebt om prestatiestrategieën te schetsen.
Belangrijkste kenmerken:
- Zie waar mensen het meest op klikken, advertenties die het beste bereik hebben.
- Ontdek op welke zoektermen uw concurrenten bieden.
- Bekijk de hoeveelheid verkeer die via PPC naar de web sites van uw concurrenten wordt geleid.
Google Tendencies: uitstekend voor het ontdekken van seizoensgebonden vraag

Google Developments is een essentiële gratis gegevensbron voor PPC-marketeers. Het helpt u uw doelgroep te voorzien van de juiste informatie op het juiste instant. En dit verhoogt uw kansen om ze te converteren.
Belangrijkste kenmerken:
- Ontdek waardevolle trendgegevens die u kunt gebruiken om uw campagnes aan te passen aan de seizoensgebonden vraag.
- Ontdek doorway gebeurtenissen veroorzaakte pieken in het zoekvolume van zoekwoorden.
- Krijg toegang tot trefwoordgerelateerde gegevens, waaronder zoekvolume-indexen en geografische informatie.
Google Key phrase Planner: Uitstekend voor het vinden van de juiste zoekwoorden voor uw campagnes

Google’s Key phrase Planner is een essentiële PPC-device voor zoekwoordonderzoek. Het is een free of charge instrument die op basis van Google-zoekgegevens de perfecte zoekwoorden vindt om in uw advertenties te targeten.
Belangrijkste kenmerken:
- Typ een zin, site of categorie om nieuwe ideeën te genereren
- Ontvang immediate geschatte biedingen voor uw zoekwoorden.
- Ontdek de historische trending- en zoekvolumegegevens van zoekwoorden
Hulpmiddelen voor fraudepreventie
Fulfilled deze hulpprogramma’s kunt u elke bedreiging voor uw campagnes en uw advertentieaccounts elimineren.
ClickCease: Uitstekend voor fraudebescherming en white label-rapportage

ClickCease elimineert de frustratie en kosten van het kruipen van accounts/advertentiecampagnes. De software detecteert frauduleuze klikken die de kosten opdrijven en uw advertentie-uitgaven verspillen. Hiermee kunt u de mensen zien die op uw zoekwoorden bieden. U kunt op uw beurt hun advertenties zien, hun prestaties volgen en ze overbieden.
Belangrijkste kenmerken
- Constante campagnemonitoring.
- Geautomatiseerde realtime IP- en gebruikersblokkering.
- Aangepaste detectieregels en gedetailleerde rapporten.
PPC Defend: Uitstekend voor het elimineren van klikfraude through alle kanalen

PPC Defend houdt elke klik op uw advertenties en bestemmingspagina’s bij, evenals hoe gebruikers ermee omgaan. Achieved behulp van cybersecurity-inzichten stelt de tool gebruikers in staat om automatisch een beschermingslaag about alle kanalen te creëren.
Belangrijkste kenmerken:
- Geautomatiseerde controle om te bepalen of interacties legitiem of ongeldig zijn.
- Beschermt tegen klikfraude by means of alle acquisitiekanalen.
- Maakt gebruik van krachtige cyberbeveiligingstechnologieën om een proactieve verdedigingslaag op te bouwen
Hulpmiddelen voor bestemmingspagina’s
Overweeg deze applications als u een geweldige landing voor uw advertentiecampagnes wilt bouwen.
Unbounce: Uitstekend voor het snel en efficiënt bouwen van een bestemmingspagina voor advertenties

Unbounce is een populaire keuze voor het bouwen van advertentie-bestemmingspagina’s onder top rated PPC-specialisten. Het heeft een vrij intuïtieve gebruikersinterface achieved functies voor slepen en neerzetten die het ontwerpen van zelfs de meest veeleisende bestemmingspagina voor advertenties een fluitje van een cent maken.
Belangrijkste kenmerken:
- Tal van sjablonen om uit te gaan.
- Vereist geen eerdere ervaring of codeervaardigheden.
- A/B-testen op bestemmingspagina
Optimizely: Uitstekend geschikt voor A/B-testen op bestemmingspagina’s

Optimizely is een uitstekend alternatief voor Unbounce. Het biedt dezelfde functies en neemt bijna alle ervaringsvereisten weg bij het bouwen van fantastische bestemmingspagina’s voor advertenties. Het claimt ook een intuïtieve en schone interface. We moeten echter opmerken dat Optimizely betere A / B-testfunctionaliteiten heeft.
Belangrijkste kenmerken:
- Onbeperkt A/B-testen en experimenteren
- Inhoud en productaanbevelingen
- AI-gedreven personalisatie.
Applications voor het maken en bewerken van advertentietekst
Deze instruments helpen u bij het schrijven en ontwerpen van advertentieteksten die uw doelgroep rangschikken en converteren.
Dashword: Uitstekend voor het maken van een advertentietekst die scoort

Dashword helpt u beter te schrijven door de relevantie van de tekst te bepalen op foundation van gegevens uit de beste Google-resultaten van een bepaald zoekwoord. U kunt eenvoudig goed geoptimaliseerde advertentieteksten maken en zien hoe deze op alle kanalen presteren.
Belangrijkste kenmerken:
- Gebruikt een geïntegreerd hulpprogramma voor zoekwoorden om schrijvers te begeleiden bij het produceren van inhoud die hoog scoort.
- Biedt een overzicht van al uw concurrenten.
- Geeft een duidelijke indicatie van kwaliteit door middel van content scoring.
PPC Advertisement Editor: uitstekend geschikt voor het ontwerpen en presenteren van advertentieteksten

Het stelt bureaus in staat om mock-upadvertenties op één plek te maken voor suggestions en goedkeuring dankzij een commentaarfunctie, waardoor de productiviteit wordt verhoogd. Gebruikers van PPC Ad Editor handelen al hun taken on the internet af en elimineren Excel-bestanden.
Belangrijkste kenmerken:
- Campagnes opzetten en in realtime samenwerken fulfilled groups
- Maak een voorbeeld van uw campagnes in een gemakkelijk te lezen formaat
- Een Google Ads Editor-vriendelijk CSV exporteren
Kies de beste instruments om uw campagnes georganiseerd te houden en uw productiviteit te verbeteren
Zoals je hebt gezien, zijn er verschillende tools die je moet gebruiken om het beste uit je PPC-campagnes te halen. Dat gezegd hebbende, jongleren tussen gereedschappen kan lastig zijn, en je zult wat technische vaardigheden moeten opbouwen om elk gereedschap goed te kunnen manoeuvreren.
Daarom raad ik je aan om te kiezen voor een alles-in-één oplossing als Adalysis. Het is een combinatie van PPC-automatiseringstools, audittools en rapportage en biedt de beste prijs-kwaliteitverhouding.
Gast Auteur: Maria is de mede-oprichter van Loopex Electronic en een onafhankelijke schrijver about zoekmarketing. Ze werkt samen achieved merken zoals Sprout Social, Shopify, Oberlo en vele anderen om hen te helpen hun zoekzichtbaarheid en conversies te vergroten. Haar belangrijkste specialisatie is PPC en Search engine marketing.
More Stories
Top 10 Principles for Positive Business Ethics
The Entrepreneurs Key to Success
How Ethical Leaders Set an Example