AnalyseresultatenMeer informatie over de leesbaarheidsanalyse(opent in een nieuw browsertabblad)

SMS is een essentieel marketingkanaal voor allerlei soorten bedrijven. Maar het kan lastig zijn om broad te stellen welk soort bericht geschikt is voor sms, en welk soort uw klanten zal irriteren en wegjagen. Lees dit bericht voor vijf ongelooflijke sms-marketingvoorbeelden van berichten die uw publiek echt wil lezen.

Iedereen vindt het leuk om cadeautjes te krijgen. Maar iedereen heeft ook dat ene exceptional familielid. Je weet wel, degene die je lelijke gehaakte “fashion statements” voor Kerstmis maakt en je ondergoed krijgt voor je verjaardag.

Meestal hebben ze goede bedoelingen, maar ze zijn zich waarschijnlijk niet bewust en hebben geen voeling achieved wat mensen eigenlijk willen. In small message services (SMS) advertising and marketing worden veel merken helaas net als je oudtante Margaret. Iemand vertelde hen: “Die hippe jonge mensen houden van sms-berichten”, en ze begonnen sms-marketingberichten te sturen die het equivalent zijn van een gehaakte stropdas en tighty-whities.

Volgens Zendeskde populariteit van het gebruik Sms-berichten om get in touch with op te nemen satisfied bedrijven groeide met 75% in 2020. Maar web als bij het geven van geschenken, is het essentieel dat je mensen echt geeft wat ze willen wanneer ze een sms-gesprek satisfied je merk beginnen.

Bijvoorbeeld volgens SimpleTexting, wil slechts 9% van de consumenten by way of sms about uw klanttevredenheidsonderzoek horen. (Wat, laten we eerlijk zijn, goed is voor 99% van de sms-berichten die mensen van bedrijven ontvangen. Erg vervelend?) Aan de andere kant zou volgens hetzelfde onderzoek 35% van de consumenten graag speciale aanbiedingen of promoties via sms ontvangen.

Sms-marketing and advertising kan invasief en onwelkom aanvoelen als het niet gepersonaliseerd en waardevol is voor uw publiek. Als je nog steeds niet zeker weet wat consumenten willen ontvangen, heb je geluk. Deze gids behandelt vijf voorbeelden van sms-marketing die uw publiek eigenlijk wil ontvangen, zodat u niet het marketingequivalent van oudtante Margaret wordt. U verhoogt uw conversies en uw bedrijfsresultaten.

1. Evenementupdates

Het is moeilijk om sms-marketingcampagnes te verslaan voor tijdige updates waarvan u weet dat uw publiek ze zal zien. Amerikanen checken consistent hun telefoons – ongeveer 344 keer for each dag, volgens Beoordelingen.org. En McKinsey rapporten Sms-berichten hebben de hoogste leessnelheden uit elk commercieel berichtenkanaal, satisfied een open tarief van 42%. Deze combinatie maakt sms-berichten het ideale kanaal voor tijdgevoelige eventcommunicatie.

U kunt sms-berichten gebruiken om line-ups van evenementen te hypen, QR-codes voor tickets te verzenden, deelnemers te voorzien van sessietijdupdates of zelfs interactieve inhoud te bieden tijdens het evenement.

Bezoekers van een evenement kunnen zich bijvoorbeeld aanmelden om berichten te ontvangen, zodat ze als eerste horen wie de hoofdspreker is of een mobiel ticket ontvangen. En als ze zich eenmaal hebben aangemeld, kunt u ze gedurende de hele conferentie through sms op de hoogte stellen van belangrijke informatie, zoals in welke conferentieruimte hun sessies plaatsvinden.

2. Speciale aanbiedingen

Volgens SimpleTexting, 50% van de consumenten zei dat ze eerder geneigd zouden zijn om sms-berichten van een bedrijf te ontvangen als ze wisten dat ze tijdgevoelige promoties zouden ontvangen. Door doelgroepsegmentatie en marketingautomatisering kunnen marketingteams de promoties voor elke consument personaliseren, waardoor de waarde en de verbinding fulfilled het merk toenemen.

Sms-advertising and marketing voor speciale aanbiedingen kan zo simpel zijn als het promoten van flash-verkopen of zo specifiek als het sturen van een kortingscode naar een klant op hun verjaardag. De sleutel tot het behouden van de waarde voor de consument is om het alleen te gebruiken voor tijdige of gepersonaliseerde aanbiedingen, in plaats van ze continuous te bestoken met teksten.

3. Productintroducties

Satisfied web hebben consumenten de wereld binnen handbereik. Als u wilt dat uw products vanaf het start out opvalt, heeft u een uniek promotiemechanisme nodig. Volgens een onderzoek van Harris Interactief, 77% van de consumenten beoordeelt bedrijven die sms’en aanbieden positiever (om nog maar te zwijgen van die indrukwekkende leespercentages die we eerder noemden). Dus als je alle ogen gretig op die nieuwe productlancering wilt richten, moet je beginnen achieved sms.

De tijdigheid van sms geeft merken de kans om hun producten gefaseerd uit te rollen om de buzz te vergroten. U moet bijvoorbeeld een lancering starten fulfilled een VIP- en influencer-bericht voor vroege toegang voordat u de verkoop voor alle klanten openstelt.

Naast de tijdigheid van sms, heeft het ook het voordeel dat het zeer meetbare resultaten heeft. Het dashboard voor sms-rapportage van Marketing campaign Keep an eye on toont een uitgebreid overzicht van uw lanceringscampagnes, inclusief reacties van het publiek op zowel e-mail als sms. In plaats van te gissen naar interesseniveaus in uw nieuwe merchandise of het succes van uw campagne, kunt u deze eenvoudig in één oogopslag beoordelen.

4. Gemeenschapsopbouw

Sms-berichten bieden een unieke kans om merkaffiniteit op te bouwen doorway persoonlijk call te maken met uw publiek en een local community rond uw merk te creëren. Op deze manier kunt u uw merk promoten zonder promoten jouw merk.

U kunt bijvoorbeeld dagelijkse gezondheidstips of mindfulness-prompts sturen als u een wellnessmerk bent, of inbound links naar interactieve merkinhoud zoals instructievideo’s en online communities. Al deze dingen bevorderen door gebruikers gegenereerde inhoud, wat: 79% van de gebruikers zeggen, heeft volgens Stackla een grote invloed op hun aankoopbeslissingen.

5. Donatieacties

Mensen worden bestookt achieved organisaties die hen om donaties vragen. Als het niet de padvinder in de straat is, is het de fondsenwerver in de article of de winkelbediende die hen vraagt ​​om ‘voor het goede doel op te halen’. Dus hoe doorbreek je het lawaai? SMS.

De sleutel tot het gebruik van sms voor donaties en fondsenwerving is om een ​​boodschap te formuleren die niet alleen maar bekkens zal zijn in de kakofonie van fondsenwervingscampagnes. Voorbij zijn de dagen van chilly-contacting telethons. Tegenwoordig verwachten consumenten gepersonaliseerde en tijdige communicatie. En dat is waar sms uitblinkt.

U kunt bijvoorbeeld elk bericht afstemmen op de individuele donateur satisfied de uploadfunctie voor abonneelijsten en aanpasbare velden van Campaign Watch. Segmenteer uw lijst op regio, inkomensbereik, leeftijd of een andere aangepaste kwalificatie die u kiest. Personaliseer elk bericht achieved de naam van de abonnee voor een extra persoonlijk tintje.

Fulfilled sms kun je binnen enkele minuten reageren op elke gemeenschap of wereldwijde crisis, waardoor mensen de kans krijgen om te reageren zodra het nieuws bekend is. U hoeft niet langer te wachten tot de mailer weken later on hun huis bereikt of uw vingers kruisen dat uw sociale berichten hen bereiken. Raak uw donateursbestand aan als het nog vers is en voordat ze worden gebombardeerd fulfilled andere organisaties die om donaties vragen.

Als je eenmaal de aandacht van je publiek hebt, is het belangrijk dat je ze een gemakkelijk toegankelijke en directe manier geeft om te geven. Vertrouwen op verouderde betalingsopties zal het niet meer redden. Wanneer heb je voor het laatst ergens een cheque voor uitgeschreven? Het is waarschijnlijk al een tijdje geleden. Volgens de Federal Reserve, neemt het gebruik van cheques en contant geld drastisch af YOY, en mobiele betalingen nemen de plaats in van de meeste betalingen die voorheen by means of cheque of contant geld werden gedaan. Kortom, als u wilt dat mensen aan uw campagne doneren, moet u mobiele betalingsopties aanbieden.

Sms- en e-mailmarketingstrategieën combineren

De voordelen van sms-advertising and marketing staan ​​buiten kijf, maar het heeft een nog grotere effect in combinatie met een e-mailmarketingstrategie. Elk bedient uw klanten op een unieke manier en vergroot de affect van de ander. Wat ze gemeen hebben, is het vermogen om uw klantenbestand en uw bedrijfsresultaten te laten groeien. Als je meer wilt weten in excess of het gebruik van sms-marketingstrategieën in combinatie achieved e-mailmarketing, bekijk dan onze gids.

Anna Walsh

Next Post

3 tips voor verkoopprospectie voor het boeken van meer verkoopvergaderingen

Sun Jul 17 , 2022
13 juli 2022·6 minuten lezen Geweldige verkoopprospectie is uw ticket naar een kalender die vol zit met vergaderingen. Leer onze drie toptips voor prospectiesucces. Als u een verkoper bent en niet elke dag prospecteert, is de kans groot dat uw verkooppijplijn er behoorlijk kaal uitziet. We snappen het wel. Prospectie […]