Het is een eeuwenoude vraag: alleen omdat het kan, betekent dat ook dat we het moeten doen?
Je kunt deze denkoefening toepassen op bijna elke context, maar dit is misschien niet relevanter dan in het huidige marketingecosysteem. Hier heeft technologie marketeers de mogelijkheid gegeven om vrijwel elk proces of elke workflow te automatiseren, van het bedenken van ideeën (zoals ideeën voor contentmarketing) tot de uitvoering en evaluatie van campagnes.
Het is een uitgemaakte zaak dat de hedendaagse marketingmanagers sneller, efficiënter en efficiënter moeten werken om te kunnen concurreren op een wereldwijde, gediversifieerde markt. En hoewel technologie zoals smartphones, apps, tablets en andere apparaten en software het voor marketeers gemakkelijker dan ooit heeft gemaakt om bijna 24/7 inhoud te produceren, publiceren, controleren en evalueren, moet de vraag worden gesteld:
Op welk punt zien we de verschuiving naar automatisering en weg van personalisatie afnemende meeropbrengsten? Moeten marketingprofessionals op hun hoede zijn voor hoeveel ze afhankelijk zijn van automatisering in termen van interactie met potentiële klanten of doelgroepen?
Het zou naïef zijn om te suggereren dat automatisering het menselijke factor in het bereiken en motiveren van doelgroepen of klanten volledig heeft vernietigd, maar het zou even kortzichtig zijn om te zeggen dat personalisatie een onderdeel is van succesvolle promoting in 2020, uit het dinosaurustijdperk. identificeer de concrete voordelen van zowel personalisatie als automatisering en creëer vervolgens de perfecte combine van elk om op de meest effectieve manier make contact with te maken en te resoneren met consumenten.
De zaak voor automatisering in internet marketing
Op de 40.000-voet weergave kan marketingautomatisering het best worden omschreven als elke bron, software of oplossing die bedrijven de kracht geeft om marketingworkflows of -processen te stroomlijnen om de efficiëntie van marketingbudgetten te verhogen, een robuustere ROI te ervaren en hun voetafdruk in hun bepaalde branche of vakgebied. Dit omvat natuurlijk ook analyse- en rapportagetools waarmee marketeers resultaten kunnen analyseren en delen om een boeiender en overtuigender verhaal te vertellen doorway middel van details.
Tegenwoordig omvat marketingautomatisering een breed scala aan elementen, van geautomatiseerde e-mailmarketing tot publicatiesuites voor sociale media tot op tekstberichten gebaseerde software program. Als we begrijpen dat het maken van inhoud en berichten misschien gemakkelijker is dan ooit, dan is de overkoepelende reden voor automatisering in internet marketing erin dat uw bedrijf een zo groot en gevarieerd mogelijk consumentenbestand kan beïnvloeden fulfilled veel minder financiële investeringen, tijd en mankracht.
Wil je meer weten about inbound marketing en de juiste contentstrategie vinden die voor jou werkt?
Onderdeel van het holistische argument voor marketingautomatisering, kunnen marketingmanagers ook aanzienlijke voordelen ervaren by means of:
- schaalbaarheid: Als ze geluk hebben, stuiten bedrijven op een groot probleem naarmate hun marketingcampagnes (en het succes daarvan) groeien: marketingbehoeften en -eisen groeien snel uit boven de middelen en capaciteiten die een bedrijf momenteel bezit. Dit is waar marketingautomatisering de dag bespaart doorway u te helpen uw marketinginspanningen en -campagnes op te schalen om aan uw huidige klantbehoeften te voldoen fulfilled relatief weinig uitdagingen of leercurves. Geautomatiseerde marketingoplossingen die uw groei op korte en lange termijn kunnen ondersteunen, stellen u niet alleen in staat om vandaag de behoeften van uw klanten te ondersteunen, maar stellen u ook in staat uzelf beter te positioneren voor de klanten van morgen door gemoedsrust te bieden dat u uitgerust bent om meer, genuanceerde of complexe workloads.
- Verbeterde samenwerking tussen verkoop- en marketingteams: Als het niet for each se op gespannen voet staat, hebben de verkoop- en marketingteams op zijn very best vaak een lauwe relatie. De scheiding tussen de twee komt vaak voort uit de vage aard van de reis van de koper van de leidende fase naar de conversiefase – elke partij beweert dat de ander op een bepaald moment de bal heeft laten vallen. Marketingautomatiseringsoplossingen bieden een grotere conclude-to-close zichtbaarheid waarbij zowel het verkoop- als het marketingteam de reis van de koper kunnen volgen, de obstakels onderweg kunnen begrijpen en samenwerken om ervoor te zorgen dat klanten zich door de pijplijn bewegen en zich goed bediend voelen door het bedrijf. groot.
- Analytische inzichten en prognoses: Zelfs de meest creatief ingestelde marketeer begrijpt dat we in een datagestuurde wereld en industrie leven. Cijfers liegen niet, en marketingmanagers vertrouwen op gedetailleerde rapportage en analyses om het succes van een campagne te evalueren en aan klanten te demonstreren dat hun innovatieve benadering van inhoud inderdaad de naald beweegt. Marketingautomatisering geeft bedrijven realtime inzicht in campagneprestaties, totale uitgaven en een balk om gelijktijdige campagnes te beoordelen, maar ze bieden ook voorspellende analyses waarmee marketeers beter kunnen begrijpen hoe een campagne zal presteren VOORDAT deze zelfs maar is gelanceerd.
Hoe zit het fulfilled het menselijke aspect?
Okay, meneer of mevrouw Marketing and advertising Supervisor, u heeft de nieuwste en beste marketingsoftwareoplossing binnen handbereik. U hebt de education, de introductie, het onderzoek gedaan en nu bent u klaar om de meest effectieve marketingcampagnes uit te voeren die uw bedrijf ooit heeft gezien met slechts een paar toetsaanslagen of muisklikken. Gewoon plug and perform en laat de algoritmen het overnemen, toch?
Nee, niet helemaal. Want hoewel marketingautomatisering u in wezen helpt om het quantity of het bereik van uw stem te vergroten, magazine u niet vergeten dat de klant van vandaag nog steeds graag persoonlijk wordt aangesproken in plaats van een begroetingstag die uw e-mailautomatiseringssoftware maakt.
Denk aan dit voorbeeld: Weet je nog dat je naar de cadeauwinkel van een museum of dierentuin ging en rekken fulfilled sleutelhangers van het dierentuinmerk achieved voornamen erop zag? Weet je nog dat je je vreemd opgewonden voelde toen je een sleutelhanger vond fulfilled je naam erop? Experienced je niet meer kans om een sleutelhanger van het dierentuinmerk satisfied je naam erop te kopen dan diezelfde sleutelhanger zonder je naam? Dit is een superbasic voorbeeld, maar je krijgt het idee dat mensen geconditioneerd zijn om beter te reageren op berichten die ons het gevoel geven dat we individuen zijn in plaats van een naamloze massa.
Om deze reden, en om verschillende andere redenen, moet u nog steeds de nadruk leggen op personalisatie en het menselijke facet van internet marketing als u wilt dat uw campagnes slagen in de geautomatiseerde wereld van vandaag.
- Betere contentcreatie: Doorway je publiek op persoonlijk niveau te begrijpen, heb je het inzicht om information te creëren die meer bij hen past. Ja, dit klinkt eenvoudig, maar zoveel van de fouten in marketingcampagnes komen voort uit de 1-measurement-matches-all-mentaliteit waar marketingmanagers in kunnen vallen. Hoewel automatisering u kan helpen om specifieke doelgroepen of segmenten van uw klantenbestand beter te identificeren, is het personaliseren van de inhoud 10 opzichte van die doelgroepen waar het rubber de weg naar een campagne ontmoet.
- Diepere relaties satisfied klanten: Als u laat zien dat u uw klanten begrijpt en marketingcampagnes effectief kunt afstemmen op hun behoeften, uitdagingen en kansen, wordt de relatie met die klant dieper, wat waarschijnlijk meer samenwerkingsmogelijkheden oplevert. Gezien de toename van professionele netwerkwebsites zoals LinkedIn, kan het creëren van een betekenisvolle relatie fulfilled een klant ook nieuwe kansen bieden by means of verwijzingen, mond-tot-mondreclame en netwerken.
- Geeft uw bedrijf een identiteit of gezicht: Als de huidige bloeiende huisindustrie through web sites zoals Etsy of anderen iets heeft aangetoond, is het dat de gemiddelde consument producten of diensten zou kopen van een bedrijf met een identiteit of gezicht in plaats van een naamloos conglomeraat. Doorway uw marketinginhoud te personaliseren, voelen uw consumenten zich meer verbonden met uw producten en diensten en voelen ze zich ‘thuis’ wanneer ze doorway uw web-site browsen, uw sociale media gebruiken of samenwerken achieved uw verkoop- en productteam om transacties te voltooien.
Automatisering en personalisatie combineren
Het is gemakkelijk om automatisering en personalisatie in het huidige marketinglandschap te zien als twee verschillende arena’s in feite, waar marketingmanagers het vaakst in de problemen komen, is doorway automatisering en personalisatie op te vatten als een nulsomspel waarbij slechts een van de twee oppermachtig kan zijn. Maar de waarheid lijkt meer op een combinatie van zowel automatisering (de tools, de kracht, de versterking) als personalisatie (het aantonen van je vermogen om de klant echt te kennen en te begrijpen) die de dag regeert. Hoewel automatisering bedrijven helpt om nieuwe doelgroepen te identificeren, ze in nauwkeuriger en definieerbare buckets te plaatsen en efficiënter met ze om te gaan, is het personaliseren van inhoud en berichten wat de consument door de reis van de koper leidt.
Als automatisering het voertuig is waarin een klant reist, is personalisatie de chauffeur die de klant van punt A naar punt B brengt, en bedrijven hebben zowel een robuust, betrouwbaar voertuig als een bekwame, persoonlijke chauffeur nodig voor een succesvolle passage.
More Stories
How Do You Set Consulting Fees?
What Is an Internet Security Consultant?
Disaster Recovery – He Who Screams Loudest Doesn’t Recover First