December 9, 2022

Nature Business

Voor zakeijke liefhebbers

De ultieme gids voor e-mailmarketing voor uw dropshipping-bedrijf

Zorgt een klein advertentiebudget ervoor dat u een breed publiek niet kunt bereiken of veel verkeer naar uw dropshipping-bedrijf kunt genereren? Dan ben je niet op de hoogte van de voordelen van e-mailmarketingcampagnes. Het is een goedkope manier om onder de aandacht van uw klanten te komen waar ze het grootste deel van hun tijd doorbrengen: in hun e-mailinbox.

E-mailmarketing is niet “previous-school” zoals je misschien eerder dacht. Het is een krachtig hulpmiddel dat kan helpen bij het opbouwen van sterke klantrelaties en het verhogen van de verkoop.

Laten we eens kijken naar enkele door professionals aanbevolen dropshipping-e-mailmarketingstrategieën.

Wat is dropshipping?

In een tijd waarin de kosten van levensonderhoud dramatisch is gestegen, is dropshipping een geweldige manier om geld te verdienen voordat je zelfs maar je eigen producten hebt gemaakt of ontwikkeld. Het is een e-commerce notion waarbij in plaats van de producten die je verkoopt op voorraad te houden u koopt ze van een derde partij (meestal de fabrikant of groothandel) om uw bestellingen uit te voeren.

Het is zo simpel als het zoeken naar producten waar veel vraag naar is en deze vervolgens verkopen op web pages zoals Shopify en Amazon. U kunt dropshipping gebruiken om de markt te testen en te zien of uw merchandise of area of interest populair is.

Hoe werkt e-mailmarketing?

Wanneer u e-mailmarketing gebruikt, promoot u uw producten en diensten door mensen te e-mailen die zich hebben aangemeld voor uw mailinglijst.

E-mailmarketing voor je dropshipping-winkel omvat verschillende stappen, maar de algemene treatment is als volgt:

  • Jij een mailinglijst maken van mensen die meer willen weten in excess of uw merk en de producten die u verkoopt.
  • E-mailmarketingtools slaan de e-mailadressen van abonnees op en segmenteren deze voor toekomstig gebruik.
  • U maakt en verzendt e-mails om fulfilled uw abonnees te communiceren.
  • Degenen die zich op uw inhoud hebben geabonneerd, zullen er eerder mee bezig zijn en uw on the internet winkel bezoeken wanneer ze een nieuwsbrief van u ontvangen.

De voordelen van een succesvolle e-mailmarketingcampagne

Marketing and advertising van uw dropshipping-bedrijf by means of e-mail is een goedkope strategie die een hoog rendement op uw investering (ROI) kan opleveren. Maar e-mailmarketing heeft ook andere voordelen, zoals:

  • Verkoop stimuleren – Uw abonnees zullen eerder iets bij u kopen als u ze het juiste bericht stuurt, omdat u al weet dat ze geïnteresseerd zijn.
  • Lage kosten – De kosten voor het uitvoeren van een e-mailmarketingcampagne zijn lager dan bij andere marketingkanalen, zoals betaalde sociale of PPC-advertenties op Google. U zou een duidelijk verschil in uw inkomsten moeten kunnen zien tijdens je boekhouding werkwijze.
  • Hogere betrokkenheid – Internet marketing naar mensen die zich hebben aangemeld voor uw mailinglijst betekent het verzenden van berichten naar mensen die interesse hebben getoond in uw merk en producten. Dit resulteert in een hogere participatiegraad.
  • Eenvoudig te meten – U kunt zien hoe elke e-mail presteert op foundation van de gegevens die u verzamelt by way of tracking en analyse. Er zijn veel tools en platforms die deze functie bevatten.
  • Hoger bereik – Wanneer je gebruikt e-mailmarketing, kunt u tegelijkertijd een bericht naar honderden of duizenden mensen sturen. De grootte van uw e-maillijst is de enige beperking.
  • Eenvoudig te starten – U hoeft niet te weten hoe u moet coderen om een ​​e-mailmarketingcampagne te maken er zijn tal van gebruiksvriendelijke platforms en tools beschikbaar voor newcomers.

Redenen om e-mailmarketing te gebruiken voor uw dropshipping-bedrijf

Als je niet de tijd hebt geïnvesteerd om een ​​e-mailmarketingplan voor je dropshipping-bedrijf te maken, mis je de kans om meer geld te verdienen en op te bouwen uw zakelijke bankrekening.

Hier zijn vier redenen waarom u zou moeten overwegen om e-mailmarketing aan uw strategie toe te voegen.

Langetermijnrelaties opbouwen achieved klanten

E-mail is een integraal onderdeel van het bevorderen van klantloyaliteit. Hoewel Google en sociale media u kunnen helpen nieuwe klanten te vinden, is e-mail nog steeds de meest effectieve methode om bestaande zakelijke relaties te onderhouden en uit te breiden. Het is een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat klanten terugkomen.

Online bedrijven profiteren van terugkerende klanten omdat het de gemiddelde acquisitiekosten verlaagt het kost vijf keer zoveel om een ​​nieuwe klant te verwerven dan om een ​​oude te behouden. Bovendien kan een toename van 5% in klantbehoud de winst achieved 25% tot 95% verhogen.

Kan helpen om sneller resultaten te krijgen

Directe en onmiddellijke toegang is het kenmerk van e-mailmarketing – u stuurt een e-mail naar iemand die mogelijk geïnteresseerd is, opent deze en besluit vervolgens of u actie onderneemt (zoals een coupon inwisselen, uw web site bezoeken, hun achtergelaten kar, enz.). Fulfilled e-mailmarketing hoeft u geen maanden of zelfs jaren te wachten om resultaten te zien.

U kunt nieuwe volgers en bezoekers naar uw internet site krijgen die het potentieel hebben om meteen te converteren. E-mailmarketing kan sneller resultaten opleveren dan andere kanalen, ook al moet u blijven werken aan het uitbreiden van uw abonneelijst.

E-mail beïnvloedt inkomstenstromen

Een van de redenen waarom e-mailmarketing een goede keuze is voor dropshipping, is dat het een positief effect kan hebben op alle drie de groeivermenigvuldigers tegelijk:

  • Conversies – Het automatiseren van e-mails more than betrokkenheid en het verlaten van de winkelwagen kan de omzet verhogen.
  • Frequentie – Het aantal aankopen van klanten kan worden verhoogd doorway cross-promoting of promotiecampagnes
  • Gemiddelde bestelwaarde – Klanten in de juiste fase van de koopcyclus kunnen worden getarget achieved up-offering en lifecycle-marketingcampagnes

Uw verkoopresultaten kunnen worden verbeterd doorway een goed geplande e-mailmarketingcampagne te implementeren die zich tegelijkertijd richt op alle drie de vermenigvuldigers van de omzetgroei. Daarom zijn e-mailcampagnes de tijd en moeite waard.

Een veranderend algoritme heeft geen invloed op e-mail

Het is ook vermeldenswaard dat e-mail niet wordt beïnvloed door zoekmachines of algoritmen voor sociale media, waardoor het een waardevolle aanwinst is voor e-commercebedrijven.

Hoe vaak heb je een social media- of Website positioning-strategie ontwikkeld die faalde omdat je system besloot zijn algoritme aan te passen?

Als je een dropshipping-bedrijf bent achieved een krap finances, kun je het je misschien niet veroorloven om te adverteren op sociale-mediasites om je klantenbestand uit te breiden. E-mailmarketing schittert in dit circumstance – het is een goedkopere en effectievere manier om klanten te bereiken.

Vijf soorten e-mailmarketingcampagnes voor dropshipping-winkels

E-mailmarketing vereist een doordachte strategie om zinvolle resultaten te behalen. Daarom moet het proper worden ingesteld om verkopen te genereren.

Uw dropshipping-winkel kan profiteren van deze vijf typen e-mailmarketingcampagnes:

initiatie

Wat u wilt bereiken met een initiatie-e-mailmarketingcampagne is om mensen vertrouwd te maken fulfilled uw merk en een relatie achieved hen op te bouwen. Op dit punt begint u uw leads om te zetten in terugkerende klanten.

Het beste instant om deze e-mailcampagne te versturen is nadat een bezoeker zich heeft aangemeld voor uw mailinglijst.

Verlaten winkelwagen

Als het gaat om het terugwinnen van verlaten winkelwagentjes en deze om te zetten in verkopen, is e-mailmarketing een krachtig hulpmiddel.

Voordat u een e-mailcampagne voor het herstellen van verlaten winkelwagentjes get started, is het van cruciaal belang om te weten waarom klanten hun winkelwagentje in de eerste plaats achterlaten. De volgende zijn enkele prominente voorbeelden:

  • Onverwachte kosten
  • Ingewikkelde afrekenprocedure
  • Desinteresse van de klant in een aankoop
  • Gebrek aan geld om te kopen
  • Hoge verzendkosten

Als je deze karren terug wilt hebben, moet je ze eerst kunnen vinden. Er zijn e-mailmarketingdiensten zoals Zumvu om je hierbij te helpen.

Daarna wilt u verleidelijke e-mails maken om klanten te vangen die uw web site al hebben verlaten. Doorway coupons, kortingen en productaanbevelingen aan uw e-mailberichten toe te voegen, kunt u zich onderscheiden van de concurrentie.

Na aankoop

Als je denkt dat het een goed idee is om je klanten te bedanken als ze iets kopen, dan heb je gelijk. De e-mailcampagne na aankoop helpt u daarbij.

Maar je kunt meer doen dan hun dankbaarheid uiten. U kunt klanten bijvoorbeeld informatie about het volgen van bestellingen verstrekken of productsuggesties doen om hun mening en aanbevelingen te vragen.

Verloving

Klanten behouden betrokken bij uw merk is van cruciaal belang, zelfs nadat ze bij u hebben gekocht. Laat ze uw bedrijf, merk en aanbod niet vergeten!

U moet uw klanten regelmatig e-mails sturen satisfied de aankondiging van nieuwe producten, speciale aanbiedingen en aanbiedingen, en bloginhoud.

promotioneel

Promotionele e-mailmarketingcampagnes worden gebruikt om klanten en abonnees op de hoogte te stellen van aankomende verkoopevenementen, zoals onder andere Black Friday, Cyber ​​Monday en de kerstperiode.

Conclusie

Als je een dropshipping-bedrijf runt, kom je tegenover honderden concurrerende bedrijven te staan ​​die dezelfde producten voor bijna dezelfde prijzen verkopen. Je kunt er dus niet zomaar vanuit gaan dat mensen je web site per ongeluk vinden en iets kopen.

In plaats daarvan moet u uw beschikbare middelen gebruiken om klanten aan te trekken. Zorg er ook voor dat al je e-mailmarketingcampagnes ook daadwerkelijk in de inbox van je klanten terechtkomen. Beschouw het selecteren van een e-mailmarketingservice daarom niet als een formaliteit – beschouw het als de meest cruciale succesfactor van uw bedrijf.