December 8, 2022

Nature Business

Voor zakeijke liefhebbers

Echte voorbeelden van 5 bedrijven

Uw kleine bedrijf is de perfecte uitlaatklep voor uw passie en creativiteit. Met uw producten en diensten kunt u een positieve bijdrage leveren aan het leven van uw klanten. Tegelijkertijd kan uw bedrijf ook een geweldig kanaal zijn om op te komen voor een zaak waar u en uw team om geven. Via je merk, website en social media kanalen heb je een platform dat ingezet kan worden om impact te maken. Kleine bedrijven die een liefdadigheidscomponent aan hun merk toevoegen, kunnen zowel persoonlijk als professioneel profiteren.

Consumenten willen bedrijven steunen die staan ​​voor doelen waar ze veel waarde aan hechten. EEN enquête 2021 ontdekte dat 63 procent van de mensen de voorkeur gaf aan aankopen bij doelgerichte bedrijven. Door een maatschappelijk vraagstuk onder de aandacht te brengen en er omheen te organiseren, kun je je als individu meer vervuld voelen en tegelijkertijd meer inhoud aan je merk geven. Het is een win-winsituatie, omdat u meer klanten trekt en tegelijkertijd bijdraagt ​​aan een sociaal doel waarin u investeert.

U weet misschien niet precies hoe u een initiatief moet steunen, maar deze vijf bedrijven zullen u zeker inspireren. De kern van elk van deze merken zijn belangrijke sociale doelen. En hoewel het hun taak is om kwaliteitsproducten te leveren, hebben ze het ook tot hun missie gemaakt om een ​​verschil te maken in hun gemeenschappen.

A Dozen Cousins ​​verstrekt jaarlijks subsidies aan organisaties die voedseleducatie geven

Opgericht in 2017, Een dozijn neven is een familiebedrijf dat eigendom is van Black en drie kernvoedselproducten verkoopt: verpakte bonen, bottenbouillonrijst en kruidensauzen. Elk item is gemaakt met schone ingrediënten met behoud van hun Caribische, Creoolse en Latijnse smaken. Op hun website stelt het kleine bedrijf: hun doel is, “families van alle achtergronden inspireren om beter te eten en langer en levendiger te leven.” Een groot deel van hun missie is om iedereen kwaliteitsvoedsel te bieden, ongeacht hun inkomensniveau.

A Dozen Cousins ​​neemt al barrières voor gezond eten weg door voedzame, betaalbare en snelle maaltijdopties te verkopen. Maar het bedrijf gaat nog een stap verder door ook elk jaar een subsidie ​​toe te kennen aan een non-profitorganisatie die samenwerkt met individuen om “sociaal-economische gezondheidsverschillen in de VS” te elimineren.

Sinds 2019 ondersteunt het kleine bedrijf de volgende organisaties: De gelukkige keuken/La Cocina Alegre, Project Potluck, Koelkasten voor de gemeenschap in Los Angelesen Wandeling Clerb. Elk van deze initiatieven heeft als doel om barrières voor gezond eten weg te nemen, voedseleducatie toegankelijker te maken en gekleurde mensen terug te brengen naar de natuur. Door samen te werken met gelijkgestemde organisaties en hen geld te geven, kan A Dozen Cousins ​​hun missie uitvoeren om iedereen meer bewust te maken van gezonde voeding.

Als je niet de bandbreedte hebt om je eigen initiatieven te starten, overweeg dan om samen te werken met een lokale non-profitorganisatie die het werk al doet. In plaats van een eenmalige of incidentele donatie te doen, kun je elk jaar een subsidieprogramma opzetten zoals A Dozen Cousins ​​doet. Dit zorgt er ook voor dat u verschillende non-profitorganisaties steunt in plaats van slechts één.

Wanneer Kola Goodies werd opgericht in 2020, CEO en oprichter Sajani had een doel om haar Sri Lankaanse afkomst te doordrenken met gezonde en voedzame melanges waar iedereen van kan genieten. Het kleine bedrijf verkoopt momenteel drie theesoorten – een supergroene latte, kurkuma-melkthee en Sri Lankaanse melkthee – die allemaal zijn geïnspireerd op het thuisland van Sajani. Maar toen Sri Lanka in een economische en politieke crisisSajani maakte er een prioriteit van om haar land te steunen en documenteerde dit via Kola Goodies’s crisishulp pagina.

Sajani gebruikte voor het eerst de Instagram- en TikTok-accounts van het bedrijf om bekendheid te geven aan wat er in Sri Lanka gebeurde – een probleem dat tot voor kort niet veel aandacht kreeg in de Verenigde Staten. Nadat ze over de situatie hadden gepost, stonden de sociale media van Kola Goodies vol met vragen van klanten die wilden helpen.

@kolagoodies Laten we praten over wat er gebeurt in #Sri Lanka, als een merk dat is ontstaan ​​uit de rituelen waarmee ik ben opgegroeid in Sri Lanka en met een missie om iets terug te geven aan huis en aan gemeenschappen in Zuid-Azië die deze ingrediënten eeuwenlang hebben verbouwd en gebruikt, is het een misser om niet te praten over wat echt gebeurt met die gemeenschappen omdat ze op dit moment het meeste pijn doen. We blijven steunen door vreemde valuta naar huis te sturen. # #terug geven #ethicalsourcing #kolagoodies #welzijn ♬ origineel geluid – Kola Goodies

In antwoord op de vragen van hun volgers heeft Kola Goodies verschillende initiatieven genomen om geld in te zamelen voor Sri Lanka, waaronder een pop-upwinkel in San Francisco, waar ze 10 procent van de opbrengst doneerden om twee Sri Lankaanse organisaties te ondersteunen: Ghedora verbindt en Tamarinde Tuinen boerderijen om 275 maaltijden te verstrekken aan gezinnen met een laag inkomen.

Bovendien, 100 procent van de opbrengst van hun muze sticker – met de hand getekend door een Sri Lankaanse kunstenaar – ging ook naar het ondersteunen van Sri Lankaanse families. Terwijl Sajani deze initiatieven in maart van dit jaar begon, is Kola Goodies doorgegaan met het inzamelen van fondsen. Ze hebben al deze informatie ook gemakkelijk toegankelijk gemaakt via hun Sri Lankaanse crisishulppagina op hun website.

Kola Goodies ondernam verschillende stappen – het hosten van een pop-upwinkel, het verkopen van hun muzestickers en het doneren van de opbrengst aan Sri Lanka – en het kwam allemaal voort uit de eerste video over de crisis die ze op TikTok en Instagram hadden gepost. Als je niet weet hoe je een doel moet steunen, is het eenvoudig om een ​​bericht te delen op je sociale media – net zoals Sajani deed – een geweldige manier om te beginnen.

Arctic Haven Studio doneert opbrengst aan natuurbehoud

In de kern van Arctic Haven Studio – een klein bedrijf gerund door de zussen Anna en Kelly – is de liefde voor de wildernis van Alaska. Het duo maakt prachtige kunstafdrukken die allemaal zijn geworteld in de natuur van Alaska waarin ze zijn opgegroeid. In tegenstelling tot de meest voorkomende kunststijlen, gebruiken de zussen handgesneden papier om hun ontwerpen tot leven te brengen. Elk stuk is geïnspireerd op hun ervaringen uit het echte leven, zoals het ontmoeten van een lynx tijdens het wandelen, die ze in dit hebben omgezet kunstwerk gemaakt van meer dan 500 stukjes papier.

Anna en Kelly hopen niet alleen mensen dichter bij de natuur te brengen door middel van hun prints, maar ze willen ook iets teruggeven aan de omgeving waarin ze zijn opgegroeid. Het kleine bedrijf doneert 10 procent van hun opbrengst aan de Alaska Wildlife Conservation Centre (AWCC)). Het centrum vangt gewonde dieren op en rehabiliteert ze, terwijl het hen ook een omgeving biedt waar ze nog steeds natuurgetrouw kunnen handelen.

Na slechts acht maanden zakendoen, heeft Arctic Haven studio bijna $ 1.000 opgehaald voor de non-profitorganisatie. En meer nog, het kleine bedrijf ondersteunt ook het milieu door duurzaamheid in hun ambacht te integreren, waarbij alleen gerecyclede materialen worden gebruikt.

Het kiezen van één enkel doel dat je enorm na aan het hart ligt – zoals het Conservation Centre dat is voor Anna en Kelly – en het regelmatig doneren van een deel van je opbrengst aan hen is een geweldige en eenvoudige manier om je steun voor een belangrijk doel te tonen. Als je je er niet prettig bij voelt om in eerste instantie 10 procent te doneren zoals Arctic Haven Studio, probeer dan voor iets kleiners te gaan, zoals 5 procent. Alles kan een verschil maken.

Ami Ami creëert een Instagram-inzamelingsactie voor abortusrechten

Influencer Alison Wu staat bekend om haar foodblog Wu Hausen ze is ook mede-oprichter van het opkomende voedingsmerk Ami Ami die drie verschillende kruidenmelanges verkoopt. Sommige van haar smaken zijn geïnspireerd op de Egyptische keuken en als een manier om iets terug te geven, doneert Ami Ami een deel van hun opbrengst aan Heya Masr – een Egyptische organisatie die zich inzet voor empowerment en ondersteuning van lokale meisjes en vrouwen.

Maar zowel Alison als Ami Ami hebben het bewustzijn voor ander oorzaken ook. De foodblogger plaatste een video op Instagram ter ondersteuning van abortusrechten als reactie op het recente besluit van het Hooggerechtshof om de zaak teniet te doen Roe v. Wade. In de video riep ze haar volgers op om te doneren aan organisaties die strijden voor reproductieve rechten. Alison creëerde ook een Instagram-inzamelingsactie en koppelde deze aan haar video.

In het bijzonder koos Alison ervoor om te doneren aan: het Landelijk Netwerk Abortusfondsen en deelde de inzamelingsactie zowel op haar persoonlijke Instagram-pagina als op het zakelijke account van Ami Ami. In de afgelopen drie weken heeft Alison meer dan 5.000 dollar kunnen ophalen – halverwege haar doel.

Sociale media zijn een geweldige manier om steun te verzamelen rond belangrijke kwesties en nu hebben de meeste platforms het nog gemakkelijker gemaakt door gebruikers toe te staan ​​om te creëren inzamelingsacties voor non-profitorganisaties met één druk op de knop.

Hoewel services zoals GoFundMe nog steeds nuttig zijn, wordt het proces gestroomlijnd door een inzamelingsactie te maken en deze binnen enkele minuten aan je Instagram-accounts te koppelen. Zodra je een inzamelingsactie hebt gemaakt, wordt deze bovenaan je IG-account weergegeven in mobiele weergave, bijna als een vastgezet bericht, zodat je volgers weten dat dit de belangrijkste prioriteit voor je is.

De IG-fondsenwerver fungeert in wezen als een gigantische oproep tot actie. Het is directer dan simpelweg een bericht plaatsen en mensen naar je link-in-bio leiden, want met een IG-inzamelingsactie kunnen je volgers rechtstreeks via Instagram doneren.

Als je kleine bedrijf vooral actief is op Instagram, is het maken van een inzamelingsactie op het platform een ​​geweldige manier om een ​​specifiek doel onder de aandacht te brengen.

Circulaire&Co. doneert hun producten voor een eervol doel

Circulaire&Co. is een Brits bedrijf met een missie om vervuiling en schadelijk afval dat in de oceaan terechtkomt te verminderen. Ze verkopen herbruikbare mokken met een “circulair design” en gebruiken afvalmaterialen om hun producten te maken.

Het kleine bedrijf werkte samen met Laat geen spoor achter Brighton, een door de gemeenschap gerunde organisatie die zich inzet voor het behoud van het kust- en mariene milieu van Brighton. Tijdens een evenement op het treinstation van Brighton ontmoette Leave No Trace Brighton leden van de gemeenschap en vroeg hen om “The Brighton Pledge” aan te nemen en ermee in te stemmen een milieuvriendelijker leven te leiden. Door dit te doen, konden individuen een herbruikbare NU beker van Circular&Co. als een manier om te laten zien dat ze duurzamere praktijken in hun routines zullen opnemen.

In hun Instagram-bericht Circular&Co. zeiden dat ze 96 van hun bekers voor het evenement hadden gedoneerd en dat 100 procent van de opbrengst terugging naar Leave No Trace Brighton.

Het aanbieden van uw producten is een geweldige manier voor uw bedrijf om iets terug te doen zonder dat u extra geld hoeft uit te geven. De missie van Circular&Co. sluit zo goed aan bij Leave No Trace Brighton dat het logisch was om hun NOW Cups op dit evenement te verkopen. Als u zich niet in een positie bevindt waarin u uw producten gratis kunt doneren, overweeg dan om uw tijd te doneren en vrijwilligerswerk te doen voor een organisatie.

Er zijn zoveel manieren waarop u uw kleine bedrijf kunt gebruiken als een vehikel voor positieve sociale verandering! Hoewel de meeste wegen draaien om het bieden van financiële steun, hopen we dat deze voorbeelden ook een aantal andere manieren hebben geïnspireerd om te geven. Onthoud dat zelfs het uitspreken van een probleem een ​​gratis manier is om je volgers te informeren over iets belangrijks.

Bij Buffer zijn we gepassioneerd door iets terug te geven en zijn we altijd op zoek naar nieuwe initiatieven om te ondersteunen.

Heb je een goed doel, een goed doel of een organisatie waar je dol op bent? Laat het ons weten op Twitter of Instagram!