Haal meer uit HubSpot-rapportage met een tool van derden

“Noot van de redactie: dit artikel bevat gelieerde links voor Databox en Impression kan van hen een vergoeding ontvangen. Dit heeft op geen enkele manier invloed op de andere voorbeelden/resources die worden weergegeven.”

Je hebt goede details nodig om goede beslissingen te nemen. Maar tegenwoordig, aangezien we toegang hebben tot miljoenen datapunten, is de sleutel om te bepalen welke facts belangrijk is en welke info we kunnen negeren. Wanneer we ons concentreren op de juiste statistieken, kunnen we onze prestaties visualiseren en onze toekomst beter voorspellen.

Bij Impression zijn we all-in geweest op HubSpot voor meer dan een decennium. We hebben honderden klanten getraind om het system te gebruiken om hun zakelijke inspanningen beter te organiseren, te volgen en te schalen. Van verkooppijplijnbeheer tot marketingautomatisering tot serviceticketing, HubSpot biedt een reeks resources om organisaties te helpen beter groeien.

En het zijn niet alleen onze klanten. We gebruiken ook Revenue Hub en Promoting Hub. En we hosten onze web site op HubSpot’s CMS.

Maar dat gezegd hebbende, weten we dat er beperkingen zijn aan wat HubSpot voor u kan doen. Veel gebruikers wenden zich tot applications van derden om de inzichten te versterken waartoe ze toegang hebben om hun marketingprestaties, verkoopactiviteiten en provider-inspanningen te meten en te verbeteren.

Een bijzondere favoriet hier bij Impression is Databoxde meest gebruikte datatool van derden onder HubSpot-gebruikers.

Hieronder leg ik meer uit around hoe je Databox kunt gebruiken om meer uit HubSpot-rapportage te halen, waaronder:

  • De functies en beperkingen van HubSpot-rapportage.
  • Wat Databox is en wat het biedt.
  • Hoe u Databox gebruikt om uw HubSpot-rapportage aan te vullen.

Laten we erin duiken.

Gratis gids: de gids voor inkomende marketeers voor het maximaliseren van HubSpot ROI

Wat HubSpot Reporting biedt

HubSpot biedt ingebouwde rapportagetools waarmee u de prestaties van uw verkoop- en marketinginspanningen kunt volgen. U kunt aangepaste rapporten maken om u en uw staff inzicht te geven om uw strategie te bepalen en uw doelen te bereiken.

CRM- en marketinggegevens combineren in één tool stelt organisaties in staat om de klantreis van begin tot eind te volgen.

Stel dat een klant uw bedrijf voor het eerst heeft gevonden door by means of organisch zoeken op een blogpost te komen. Elke actie vanaf die eerste – aanmeldingen, e-mails, bekeken pagina’s – wordt bijgehouden en gecompileerd in rapporten die u kunnen helpen de blogprestaties, het conversiepercentage en nog honderd andere stukjes gegevens te evalueren.

Dit helpt de communicatie in elke fase van het klanttraject te verbeteren en geeft meer inzicht in wat er met een direct gebeurt zodra deze wordt doorgegeven aan het verkoopteam.

De ingebouwde rapporten van HubSpot zijn onderverdeeld in drie verschillende categorieën:

  • Dashboards:
    HubSpot-rapportagedashboards geven gemakkelijk verteerbare samenvattingen weer van de prestaties van uw organisatie op verschillende gebieden van uw verkoop en internet marketing. Er kunnen ook aangepaste dashboards worden gemaakt om zowel marketing and advertising- als verkoopgegevens in één rapport op te nemen.
  • Rapporten:
    HubSpot-rapporten bieden een beknopt overzicht van uw verkoop-, marketing- of servicegegevens. Deze rapporten worden gepresenteerd op een manier die organisaties helpt de prestaties van deze verschillende gebieden te begrijpen.
  • Analysetools:
    HubSpot Analytics biedt een nadere blik op de gegevens die in uw rapporten zijn verzameld. Dit helpt u het gedrag van uw klanten beter te begrijpen om de marketing and advertising- en verkoopeffectiviteit te verbeteren. U hebt toegang tot verkeersanalyses, websiteanalyses, advertentieanalyses en campagneanalyses.

De beperkingen van HubSpot Reporting

HubSpot biedt zijn gebruikers een schat aan gegevens en ze kunnen de aangepaste rapportbouwer gebruiken om rapporten en dashboards te maken om de statistieken bij te houden die voor hen belangrijk zijn.

HubSpot-rapportage heeft echter beperkingen. We hebben de grootste gevonden:

Meerdere gegevensbronnen verbinden

HubSpot rapporteert alleen over gegevens die al in het opgegeven HubSpot-account staan.

Als u fulfilled andere platforms werkt om uw advertising and marketing- en verkoopstrategieën te vergemakkelijken, heeft u een integratie nodig om de gegevens naar HubSpot te halen of een resource van derden om een ​​rapport samen te stellen dat uw inspanningen op alle platforms belicht.

Deze beperking maakt het moeilijk om de effects van uw werk als geheel te laten zien wanneer gegevens zijn verspreid around meerdere applications en platforms.

Gegevensmanipulatie op hoog niveau

HubSpot biedt niet de mogelijkheid om wiskundige formules en functies toe te passen om de prestaties te verbeteren. Een resource van derden kan u helpen om verder te kijken naar relevante statistieken, zodat u rapporten kunt maken die aan uw behoeften voldoen. (Hierover hieronder meer)

Meerdere accounts beheren

HubSpot staat u niet toe om gegevens van meerdere HubSpot-portals te combineren.

Organisaties en bureaus die mogelijk meerdere HubSpot-accounts beheren, zijn beperkt in hun vermogen om uitgebreide rapporten te maken die inzichten uit alle portals halen.

Hulpprogramma’s van derden, zoals Databox, kunnen u helpen deze beperking te overwinnen.

Wat Databox is (en wat het biedt)

Voordat we ingaan op hoe Databox u kan helpen uw gegevens te begrijpen, laten we beginnen fulfilled wat achtergrondinformatie.

Databox is een platform voor bedrijfsanalyse dat is ontworpen om bedrijven te helpen bij het bewaken en analyseren van gegevens, zodat ze de prestaties van hun belangrijkste statistieken kunnen verbeteren. Het is de beste analysetool van derden onder HubSpot-gebruikers.

databox

Het Databox-system bevat een aantal rapportagefuncties waarmee bedrijven:

  • Stem teams af op de juiste statistieken en doelen.
  • Rapportage automatiseren.
  • Houd de prestaties in realtime bij.
  • Houd gegevens effectief bij om te profiteren van toekomstige kansen.

Satisfied een aantal gebruiksvriendelijke integratieshelpt Databox organisaties de prestaties van al hun systemen en software program op één plek te volgen, waarbij gegevens van meerdere platforms en verschillende accounts worden opgehaald.

Voor wie is Databox bedoeld? Bedrijven en bureaus, met identify marketeers, verkoopvertegenwoordigers, leidinggevenden, accountmanagers en operationele teams.

Hoeveel kost het? Er is een voor altijd vrij abonnement satisfied drie gegevensbronverbindingen, alle standaardfuncties en meer dan 60 integraties.

Betaalde abonnementen beginnen fulfilled een free of charge proefperiode van 15 dagen (geen creditcard vereist). Daarna beginnen de abonnementen bij $ 72 per maand, inclusief vier gegevensbronverbindingen, vijf gebruikers en alle standaardfuncties. U kunt aan de slag doorway maak hier een gratis account aan.

Hoe het eruit ziet:

Zo ziet het eruit om een ​​dashboard te bouwen in Databox:

Databox in actie

HubSpot-rapportage fulfilled Databox

Equipment van derden, zoals Databox, kunnen u helpen de beperkingen van de indigenous rapportagemogelijkheden van HubSpot te overwinnen.

Laten we eens kijken hoe Databox HubSpot CRM-gegevens kan aanvullen en verbeteren om u een duidelijker beeld van de prestaties te geven.

Hier zijn drie veelvoorkomende knowledge-uitdagingen waarmee HubSpot-gebruikers worden geconfronteerd. U ziet about elk een movie waarin wordt uitgelegd hoe u Databox kunt gebruiken om het probleem op te lossen.

Conversieratio van lead tot klant bijhouden:

Op elk instant is de gezondheid van uw marketingtrechter een leidende indicator van het succes van uw bedrijf. Maar zelfs achieved de analyses van HubSpot kan het moeilijk zijn om precies te weten hoe uw internet marketing ervoor staat. U heeft rapporten in excess of specifieke marketingitems (zoals uw ideal presterende blogposts), maar toeschrijvingsmodellen kunnen problematisch zijn.

Waarom dit belangrijk is: Direct-to-conversieratio geeft een overzicht op hoog niveau van de effectiviteit van uw trechter. Achieved Databox kunt u uw conversieratio volgen fulfilled eenvoudige gegevensberekeningen – of u kunt ook gebruikmaken van de trechtervisualisatie om de fasen van uw klantreis te markeren.

Voorgesteld databox-visualisatietype: Nummerblok / lijndiagram / staafdiagram / trechter

Hier is een uitleg:

Betrokkenheid bewaken

Om een ​​volledig beeld te krijgen van de effectiviteit van je blog site, heb je veel details nodig uit verschillende bronnen. U wilt meer weten more than zoekrangschikking, sessieduur, bouncepercentage, inbound links en meer. Een rapport dat al deze informatie op één plek geeft, is van onschatbare waarde.

Doorway gegevens van HubSpot Marketing en Google Analytics te combineren, kunt u een aangepast rapport maken om de effectiviteit van uw contentstrategie te meten. Dit zal helpen bepalen of het aantal blogs dat gedurende een bepaalde periode is gepost, correleert satisfied een hoger aantal sessies op uw internet site.

Waarom dit belangrijk is: Het is altijd een uitdaging om gegevens uit meerdere bronnen te verzamelen en te vergelijken. Achieved Databox kun je gegevens van HubSpot Marketing en Google Analytics combineren om een ​​duidelijk inzicht te krijgen in welke blogspots resultaten opleveren voor je site – en welke niet.

Voorgesteld databox-visualisatietype: Combinatiekaart

Hier is een uitleg:

Sluitingspercentage volgen door verkoopvertegenwoordiger

Verkoopprestaties zijn essentieel voor het succes van uw bedrijf. Maar het kan moeilijk zijn om het bij te houden, vooral wanneer u mogelijk meer dan één primaire gegevensbron heeft.

Sluitingspercentage wordt berekend door het aantal gewonnen discounts te delen door het totale aantal openstaande bargains. Het volgen van het sluitingspercentage door verkoper is geen gemakkelijke maatstaf om te controleren in HubSpot. Achieved een instrument van derden, zoals Databox, kunt u automatisch en effectief de prestaties van een persoon volgen.

Waarom dit belangrijk is: Fulfilled deze gegevens kunt u de consistentie van de verkopen in een organisatie volgen. Het is een belangrijke statistiek om de prestaties van een persoon bij te houden en te bepalen wie in het verkoopteam additional ondersteuning nodig heeft.

Voorgesteld databox-visualisatietype: Scorebord

Hier is een Databox-pro die uitlegt hoe u dit doet:

Meer gegevens, betere beslissingen

Meer dan 130.000 bedrijven gebruiken HubSpot om marketing and advertising te automatiseren, hun dealpijplijn te volgen en klantenservice te bieden. En hoewel HubSpot Experiences een schat aan informatie biedt om bedrijven te helpen betere beslissingen te nemen, wenden gebruikers zich vaak tot resources van derden om belangrijke statistieken te integreren en nuttigere rapporten op te stellen.

Of het nu gaat om het verzamelen van gegevens uit verschillende bronnen, het maken van flexibelere dashboards of het krijgen van een vollediger beeld van de inspanningen van uw workforce, een resource als Databox kan HubSpot-rapporten aanvullen om u te geven wat u hebt gemist.

Als je klaar bent om HubSpot te gebruiken als onderdeel van een bewezen, datagedreven inbound marketingstrategie, neem dan contact op fulfilled een adviseur van Influence. We hebben honderden bedrijven geholpen om HubSpot effectiever te leren gebruiken, waardoor de resultaten gaandeweg zijn verbeterd.

Anna Walsh

Next Post

37 Bedankt voor uw bestelling Berichten, sjablonen en afbeeldingen

Mon Jul 11 , 2022
Wist u dat als u gemiddeld slechts één aankoop per dag doet, u mogelijk meer dan 20.000 keer in uw leven het bericht ‘bedankt voor uw bestelling’ te zien krijgt? Dat is veel dankbaarheid. 🙏🏽 😊 🙌🏿 ❤️ Maar is het? (Record kras ) Bedenk eens hoeveel daarvan gewoon generieke […]