December 9, 2022

Nature Business

Voor zakeijke liefhebbers

Hoe een testmodel de zoekmarketingprestaties van SEAT en CUPRA aanstuurt

“Zullen we ooit in staat zijn om de zoekmarketingstrategie op de stoel van de bestuurder te zetten?” Dit is het problem van bijna elke zoekmarketeer, aangezien de gemeenschap overgeleverd blijft aan de genade van Google’s algoritmen en updates.

SEAT SA, de in Barcelona gevestigde multinationale autofabrikant die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft een testmodel geïnnoveerd dat de groei van zijn merken, SEAT en CUPRA op de Europese markt, stimuleert. Terwijl SEAT het jonge, coole en stedelijke merk is dat auto’s met opvallende models en verschillende mobiliteitsoplossingen aanbiedt, is CUPRA een onconventioneel merk, dat wordt gekenmerkt doorway zijn vooruitstrevende style en de prestaties van zijn geëlektrificeerde modellen.

We spraken satisfied Corinne CalcabrinaWorld-wide Media Supervisor bij SEAT SA, Sophie SantallusiaWorld wide Compensated Search en Programmatic Director, en Alejandro SebastianWorld wide Look for Team Direct bij PHD Media Spain om het ‘Performance innovation program’ (het testmodel van SEAT S.A) en de toegevoegde waarde ervan voor de bedrijven te bespreken.

Een snelle industrie

Digitaal is een snel veranderende sector en zoeken vindt zichzelf altijd opnieuw uit satisfied nieuwe formaten en steeds veranderende manieren om accounts aan te maken en te beheren. De teams van SEAT en CUPRA hadden verschillende pijnpunten:

1. Op de hoogte blijven van alle innovaties en veranderingen in de branche

“We moesten to start with movers worden die actief inspelen op kansen die zich voordoen. Om dit te garanderen, moesten onze teams profiteren van de dynamiek van de zoekruimte, greatest techniques toepassen en een technologische en intelligente voorsprong krijgen op de concurrentie.”

– Corinne Calabrina, World-wide Media Manager bij SEAT SA

2. Verbetering van de zichtbaarheid van het harde werk van het team

“Terwijl we al deze inspanningen deden, wilden we de zichtbaarheid van ons team verbeteren. Terwijl we druk bezig zijn om het most effective presterende kanaal te worden, altijd opnieuw uit te vinden, werkend aan resultaten en efficiëntie, missen we vaak de glitter van andere kanalen. Door een officieel toepassingsgebied en kader toe te voegen, kunnen we onze prestaties rapporteren en presenteren.”

– Corinne Calabrina, Worldwide Media Manager, SEAT SA

3. Prestaties behouden en efficiëntie verbeteren

“Als het finest presterende kanaal op het attributiemodel van de laatste klik, stonden we ook voor meerdere uitdagingen. De pandemische lockdowns en het tekort aan microchips maakten het verbeteren van de zoekprestaties tot een constante, voortdurende must-have. Dit betekende dat het verlagen van de kosten per klik (CPC) en het verbeteren van de kosten for every acquisitie (CPA) altijd kernredenen waren om een ​​dergelijk testmodel te ontwikkelen.”

– Corinne Calabrina, International Media Manager, SEAT SA

Testen achter het stuur: het innovatieprogramma SEAT en CUPRA Functionality

Het SEAT SA-testmodel, het ‘Performance innovation program’, werd ontworpen om aan te sluiten bij de inherente liefde voor innovatie die de kern vormt van de merken SEAT en CUPRA. Het testmodel is centraal gebouwd om de aim van het merk op de kracht van betaald zoeken te behouden, waardoor de kostenefficiëntie wordt verbeterd en de prestaties worden versneld.

Corinne en haar crew bij SEAT SA en hun bureau, PHD Media, beoordeelden de merkstrategieën voor respectievelijk SEAT en CUPRA, hun prestaties en lokale behoeften. Ze creëerden een raamwerk dat structuur biedt, de merken helpt hun marktaandeel uit te breiden en centraal inzicht te geven in de testresultaten. Ze creëerden specifieke testroutekaarten, gebaseerd op driemaandelijkse doelen die zijn afgestemd op lokale markten op foundation van hun behoeften en strategieën.

“Vervolgens pasten we onze checks toe, deelden we de hypothese (waarbij de resultaten van andere markten naar voren kwamen) van wat we hopen te bereiken en pasten we de examination vervolgens toe in de hoofdstrategie.

“We hadden een duidelijke tijdlijn en roadmap. We testen en leren altijd. Dit stelt ons in staat om een ​​specifieke positie bij associates in te nemen, waardoor we altijd deel kunnen uitmaken van de alfa’s en bèta’s, nieuwe formaten kunnen testen en tegelijkertijd altijd proberen de resultaten te verbeteren”, deelde Corinne mee.

Om consistentie te vergemakkelijken, organiseerde het SEAT SA-staff het hele jaar doorway exams achieved één exam tegelijk voor een advertentiegroep of campagne om de efficiëntie te behouden en duidelijke observaties te krijgen. Op basis van deze factoren is de roadmap tot stand gekomen:

  • Prioriteiten voor markten op basis van effect en werkdruk
  • Wijzigingen die Google aanbrengt in advertentie-indelingen of verschillende functies die Google onderbreekt of herhaalt

De Grand Prix van zoekmarketing: info, automatisering en visuele optimalisatie

SEAT SA en PHD Media begonnen strategieën te onderscheiden op foundation van zoekwoordtype en definieerden deze voor elke advertentiegroep. Trefwoorden werden gesegmenteerd op basis van merk- en niet-merkzoekopdrachten, hun rol en hun respectievelijke KPI’s. Deze gegevens zijn vervolgens gebruikt tijdens het bieden op de veiling. Kunstmatige intelligentie (AI) werd gebruikt om doelgroepen te segmenteren en advertenties te targeten die bovenaan de trechter stonden. Vergelijkende inzichten uit deze assessments werden later on in het bedrijf ingevoerd om de richting van de strategie te bepalen.

Om de klikfrequentie (CTR) en lagere CPC’s te verbeteren, concentreerde het SEAT SA-team zich op het toevoegen van visuele elementen aan advertenties, het verbeteren van advertentiekopieën en het testen van nieuwe extensies. Ze verlaagden ook de CPA’s doorway biedstrategieën en de AI van het systeem te gebruiken om het maximale uit hun finances te halen.

Om hun visuele influence op het publiek te beheersen, gebruikte SEAT SA beeldextensies voor elke advertentie in al hun campagnes. Google gaf deze afbeeldingen weer op foundation van meerdere factoren, zoals klikken, inhoud en trefwoordtriggers om de best presterende te optimaliseren.

Vanuit gegevensoogpunt gebruikte SEAT SA in Look for Google Lookup Adverts (SA360) om respectievelijk hun Google Ads en Bing Adverts te beheren en te monitoren. De datasets volgden alle essentiële zaken van betaald zoeken:

  • Prestaties van zoekwoordconversie
  • Advertentiekopieën
  • Doelgroepgegevens by way of alle aangepaste biedopties die beschikbaar zijn in SA360

resultaten

Het product ‘Prestatie-innovatieprogramma’ heeft SEAT en CUPRA geholpen om een ​​van hun beste checks uit te voeren die hun zoekprestaties katalyseerden in termen van de kosten for every bezoek (CPV), een van hun belangrijkste KPI’s die aangaven dat conversies bovenaan de trechter stonden. De kosten for every bezoek (CPV) verbeterden satisfied 30% en de kosten for each acquisitie (CPA) verbeterden achieved 37%.

SEAT SA (SEAT en CUPRA) is nu uitgerust fulfilled nieuwe manieren om conversies af te leiden en te analyseren op een markt-naar-markt-foundation.

Informatie delen over verschillende markten

Na het voltooien van de testfase rapporteerden het SEAT SA-staff en hun wereldwijde associate PHD Media above de resultaten en observaties. Door hun lessen en inzichten satisfied andere markten te delen, kunnen andere groups profiteren van de kennis en skills die is afgeleid van de succesvolle testprototypes. Door te focussen op componenten die resultaten opleveren, konden de teams about de hele wereld worden uitgedaagd en werd regular leren mogelijk gemaakt, terwijl veranderingen en nieuwe functies werden omarmd. De groups van SEAT en CUPRA zijn nu sterk gepositioneerd om beter te presteren dan de concurrentie.

Klaar voor een toekomst zonder koekjes

Minder cookies gaan brengen, brengt uitdagende tijden satisfied zich mee en heeft invloed op het zoekkanaal. SEAT en CUPRA zijn van strategy dit tegen te gaan satisfied het gebruik van Google Analytics 4 (GA4) om de prestaties op peil te houden en de juiste doelgroep te bereiken. Openstelling voor nieuwe visuele formaten zoals Discovery-campagnes en MMA/MSAN van Bing zal in de toekomst ook een belangrijke plaats innemen binnen zoeken, aangezien de kern van zoeken kan evolueren met meer automatisering, minder granulariteit en controle.

Meer concentrate op meten en een toekomst waarin privateness centraal staat

Het team exam ‘toestemmingsmodus’ met GA4 en ‘verbeterde conversie’ om het verloop te schatten vanwege privacyrichtlijnen. Ze zijn ook gericht op het identificeren en ontwerpen van een risicoplan voor de betaalde zoekelementen die ze in de nabije toekomst niet kunnen testen.

“We testen alle nieuwe oplossingen en functies die Google op de markt brengt op het gebied van privateness en cookie-minder mogelijkheden. Onze tests zijn met identify gericht op de implementatie van de volledige suite van Google Analytics 4 (GA4), tagging voor de hele internet site, de toestemmingsmodus en verbeterde conversies.

Daarnaast testen we ook nieuwe doelgroepsegmenten die GA4 toelaat binnen een privacy to start with-ecosysteem op onze betaalde zoekcampagnes. We zien enkele positieve en veelbelovende resultaten.”

– Corinne Calabrina, International Media Manager bij SEAT SA

SEAT SA en PHD Media richten zich actief op Google-oplossingen voor het in kaart brengen van markten en doelgroepen die voldoen aan de privacywetgeving en van toepassing zijn op targetingsegmenten.

Ze werken ook aan het verzamelen en verbinden van very first social gathering information, zoals CRM-doelgroepen en oplossingen voor klantmatches.


Abonneer u op de Research Motor Check out-nieuwsbrief voor inzichten about Search engine optimisation, het zoeklandschap, zoekmarketing, digitale promoting, leiderschap, podcasts en meer.

Praat satisfied ons mee op LinkedIn en Twitter.