Hoe effectieve inhoud bovenaan de trechter te creëren

In tegenstelling tot de andere secties van uw marketingtrechter, geeft uw top rated-of-funnel een kritische eerste indruk van uw merk. Uw ToFu moet dus vrij zijn van knelpunten om uw marketingstrategie te optimaliseren.

Er zijn twee primaire manieren om een ​​effectieve ToFu te creëren: 1) een groter advertentiebudget voor de ToFu bieden, en 2) effectieve ToFu-inhoud creëren. De vorige suggestion is eenvoudig. De laatste suggestion heeft wat uitleg nodig. Dat is wat we hier zijn om te doen.

Hier leest u hoe u effectieve inhoud bovenaan de trechter kunt maken voor potentiële klanten. Zorg ervoor dat u deze strategies in acht neemt bij het maken van uw contentstrategie.

1. Maak informatieve inhoud

Top-of-the-funnel content material is bedoeld om te informeren, onderwijzen of entertainen, niet om te verkopen. De prime-of-funnel houdt zich voornamelijk bezig satisfied het krijgen van die eerste aandacht voor leadgeneratie. Leg die interesse wide achieved boeiende stukjes inhoud die hen doorway het klanttraject leiden.

Hierboven is een voorbeeld weergegeven van een interessante ToFu-blogpost die Spiralytics heeft gemaakt achieved betrekking tot wat Vine verkeerd heeft gedaan. De informatieve blogpost helpt bij het aantrekken van verkeer, waardoor Spiralytics een kans krijgt om een ​​geweldige eerste indruk te maken. Als je het artikel doorloopt, zul je merken dat er onderaan ook een CTA staat. Dat is de poging van Spiralytics om sales opportunities te vangen en ze door de verkooptrechter te duwen.

Hier volgen enkele snelle tips voor het maken van informatieve inhoud.

  • Maak bloginhoud rond zoekwoorden die applicable zijn voor uw consumer persona’s. Als u net begint satisfied uw website, is het beter om te schrijven voor minder concurrerende very long-tail-zoekwoorden.
  • Bewerk, proeflees en doorloop je stuk inhoud opnieuw voordat je het publiceert. Vergeet niet dat uw inhoud het imago van het merk zal dragen. Meer inhoud fulfilled onjuiste informatie en grammaticale fouten zal een negatief result hebben op uw merk.
  • Volg de AP-stijl van schrijven voor duidelijkere en meer hoogwaardige inhoud.

Als alternatief kunt u ook de onderstaande recommendations opnemen voor uw bericht op sociale media:

  • Hergebruik uw educatieve weblogs in educatieve video’s je kunt posten op YouTube. Dit vergroot het bereik van uw informatieve inhoud fulfilled minimale inspanning.
  • Gebruik korte soorten inhoud voor uw socialemediakanalen. Als een snel medium hebben kijkers op Fb, Instagram en TikTok geen tijd om 10 minuten aan inhoud doorway te nemen.

Top rated-of-the-funnel articles werkt het beste als het een groter bereik krijgt. Daarom wordt het weergegeven als het breedste deel van de verkooptrechter. Het creëren van informatieve inhoud biedt niet alleen waarde aan uw lezers, maar kan, als het goed is geschreven en gemaakt, ook viral gaan door delen en betrokkenheid. Dat zorgt voor meer naamsbekendheid.

2. Beantwoord de veelgestelde vragen

Een belangrijk onderdeel van het creëren van informatieve major-of-the-funnel-inhoud is het beantwoorden van de meest prangende vragen van uw buyer persona’s. Dat is meestal hoe de klantreis begint. Maar voordat contentmarketeers written content maken die op deze vragen is gericht, moeten ze eerst weten wat hun publiek vraagt. Dit maximaliseert uw contentmarketing pogingen.

Hier zijn enkele handige manieren om de veelgestelde vragen van uw publiek te kennen:

  • Doe zoekwoordenonderzoek. Hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek zoals Ahrefs bieden u relevante zoektermen die u kunt targeten. Dit geeft u een breder scala aan onderwerpideeën en verbetert uw campagne voor zoekmachineoptimalisatie.
  • Term lid van online communities zoals Reddit en Facebook Teams. Uw verkoopteam kan zich hier ook bij aansluiten voor een betere interactie satisfied trechtervooruitzichten. U kunt veelgestelde vragen verzamelen van de verschillende local community-platforms die inzichten delen en verschillende onderwerpen in uw niche bespreken.

Zodra u deze KPI’s hebt bepaald, kunt u deze pijnpunten als volgt aanpakken:

  • Maak instructieblogs en video’s. Sommige internetgebruikers willen uitgebreide handleidingen over bepaalde zaken, zoals hoe je moet schaken, hoe je een digitaal printbedrijf start, enz.
  • Gebruiken gestructureerde gegevens voor uw inhoud. Gestructureerde gegevens labelen elke tekst, afbeelding en component in uw inhoud zodat deze gemakkelijk doorway zoekmachines kan worden geïdentificeerd. Dit maximaliseert de functionaliteit van pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s), waardoor uw site een hoogtepunt wordt voor zoekopdrachten in veelgestelde vragen.

Volgens naar Moz, wordt 8% van de Google-zoekopdrachten geformuleerd als vragen. Die 8% is een publiek dat veel converteert en wiens aankoopbeslissing kan worden beïnvloed doorway oplossingen voor hun problemen te bieden. Plaats uw inhoud voor deze mensen voor meer gekwalificeerde potential customers.

Uw verkoopteam zal ook betere verkooppraatjes maken als u de veelgestelde vragen van uw publiek kent.

3. Wees reliable op sociale media

Vaak surfen uw potential customers op sociale media in plaats van op Google te zoeken. Dat betekent dat je een breder publiek kunt bereiken satisfied boeiende social media material. Het is tenslotte een cruciaal onderdeel van advertising and marketing om uw publiek te ontmoeten waar ze zijn.

Door regular te zijn satisfied uw bericht, zullen sociale-mediaplatforms weten dat uw pagina actief is. Consistentie verbetert ook de betrokkenheid en helpt u bij het opbouwen van uw sociale-mediaprofiel.

Hier zijn enkele guidelines die u kunt volgen om uw socialemediastrategie te verbeteren:

  • Houd je aan een goede social media kalender. Je zou minstens één keer for every dag moeten posten. Hierboven ziet u een voorbeeld van een degelijke sociale-mediakalender.
  • Gebruik alleen social media kanalen die pertinent zijn voor je doelgroep. Dit voorkomt dat uw marketingteam dun wordt verspreid.
  • Deel je weblogs op je relevante social media kanalen.
  • Als je Facebook en Instagram gebruikt, publiceer dan verhalen en berichten en overweeg om are living te gaan. Maak optimaal gebruik van het platform dat u gebruikt.
  • Blijf bij een enkele toon en boodschap. Merkconsistentie is net zo belangrijk als een consistente betrokkenheid bij uw publiek.

In deze scenario’s waarin uw inhoud voor het eerst de foundation raakt achieved sales opportunities op sociale media, dient uw activiteit daar als de leading van de trechterinhoud.

4. Moedig aanmeldingen voor e-mailnieuwsbrieven aan

Uw geoptimaliseerde ToFu is helemaal voor niets als het mensen niet dieper in de verkooptrechter brengt. Een manier om mensen in die richting te duwen, is het aanmoedigen van aanmeldingen voor e-mailnieuwsbrieven by using uw topinhoud.

Zodra een direct zijn e-mailadres aan u heeft gegeven, worden ze beschikbaar voor uw e-mailmarketingcampagne. Moedig aanmeldingen voor e-mailnieuwsbrieven aan door er iets voor terug te geven. Een vaste regel in e-mailmarketing is het gebruik van een leadmagneet om: laat je e-maillijst groeien.

Hier zijn enkele geweldige ideeën voor leadmagneten:

  • Een gratis book satisfied waardevolle informatie. Dit is de meest voorkomende.
  • Webinars waar industry experts een les houden voor uw sales opportunities.
  • Een kortingsbon.
  • Een gratis product dat prospects kan claimen bij je fysieke winkels.
  • Een gratis proefversie voor uw SaaS.

Zolang het uw klanten gratis waarde biedt, wordt dat als een leadmagneet beschouwd. In het geval van Spiralytics is het een free of charge marketingconsult. Klik hier om te profiteren.

Zodra u een e-maillijst heeft verzameld, volg je e-mails om te weten wie uw nieuwsbrief heeft ontvangen en geopend, zodat u uw gekwalificeerde prospects effectief kunt volgen.

5. Voeg een sterke call-to-motion toe aan je written content

Je hebt geweldige written content van de bovenste plank gemaakt die suitable en boeiend is. Wat nu?

U wilt dat uw sales opportunities naast de keuze voor uw leadmagneet ook andere acties ondernemen. Welke actie u ook wilt dat ze ondernemen, maak het duidelijk met behulp van krachtige oproepen tot actie. Bij Spiralytics zullen sommige blogs een klikbare CTA bevatten, zoals ‘Neem vandaag nog speak to met ons op voor een free of charge consult’.

Hier zijn enkele ideas voor het opnemen van een CTA in uw inhoud:

  • Voeg bruikbare inzichten toe aan uw inhoud. Dit gaat naadloos about naar uw CTA, waardoor kijkers meer worden aangesproken.
  • Voeg een of twee CTA’s toe. Je zou je publiek niet willen overladen met een dozijn CTA’s die hen vertellen om verschillende dingen te doen.
  • Nooit schoenlepel in uw CTA’s. Uw CTA’s moeten echt en natuurlijk aanvoelen satisfied de rest van het inhoudsstuk.

U moet ook sterke CTA’s opnemen in uw e-mailnieuwsbrieven.

6. Vraag om comments en suggesties

Contentcreatie is tweerichtingsverkeer. Schakel reacties op uw weblogs en video’s in om effectieve topinhoud te maken. Neem deze opmerkingen, filter de opmerkingen die geen waarde toevoegen eruit. Gebruik de rest als inspiratie en inzichten om betere content material te maken.

Het lezen van opmerkingen geeft je ook een idee van de andere pijnpunten van je publiek. Dit kan inspireren tot meer inhoud die resoneert met uw doelgroep.

Statistieken zoals paginaverkeer kunnen u alleen kwantitatieve gegevens opleveren. Maar u hebt ook kwalitatieve gegevens nodig om de prestaties van uw ToFu-inhoud beter te begrijpen. Deze kwalitatieve gegevens komen in de vorm van opmerkingen van lezers en kijkers.

En je hoeft niet te wachten op de reacties. U kunt proactief naar gebruikersfeedback zoeken doorway erom te vragen by using e-mail, sociale media en andere kanalen.

Conclusie

Uw best-of-funnel (ToFu) inhoud zal dienen als uw eerste indruk voor een heleboel potentiële qualified prospects. Laat het tellen doorway informatieve inhoud te publiceren. Relevante inhoud van hoge kwaliteit zal uw qualified prospects vertellen dat u een betrouwbaar merk bent. Bovendien zet het u opzij als een assumed leader in uw branche.

Beantwoord veelgestelde vragen doorway blogposts te maken rond deze vragen. Maak, naast blogs, gebruik van uw activiteiten op sociale media om een ​​groter publiek te bereiken.

Uw ToFu-inhoud moet een sterke CTA bevatten. Vertel prospects bovendien om zich te abonneren op uw e-maillijst. U kunt leadmagneten gebruiken om het aantal aanmeldingen te vergroten. Vraag 10 slotte om suggestions en suggesties van uw publiek, zodat u in de toekomst betere information van de bovenste plank kunt maken.

Volg al deze stappen en uw major-of-the-funnel-inhoud zal qualified prospects rechtstreeks doorway uw verkooppijplijn leiden.

Nieuwe call-to-action