December 8, 2022

Nature Business

Voor zakeijke liefhebbers

Hoe prijswinnende B2B-marketing eruitziet in 2022

Hoe de bekroonde B2B-marketing van Cannes eruit ziet afbeelding

Hoe ziet bekroonde B2B-promoting eruit?

Voor het eerst sinds de commence van het prestigieuze Cannes Lions Intercontinental Festival of Creative imagination in de jaren 1950, zag het onlangs gehouden evenement in 2022 speciale B2B-specifieke marketingprijscategorieën, wat een nieuwe kans bood voor B2B-marketeers om hun inspanningen op het wereldtoneel te laten schitteren.

Het nieuwe Resourceful B2B Lions-evenement en de prijzen zijn tot stand gekomen in samenwerking achieved de B2B-gemeenschap — met title Het B2B Instituut — de doorway LinkedIn* gefinancierde denktank in de sector die onderzoek doet naar de toekomst van B2B-marketing en besluitvorming.

Nu het inaugurele Cannes Resourceful B2B Lions Awards-evenement heeft plaatsgevonden, laten we eens kijken hoe de bekroonde B2B-campagne-inspanningen er in 2022 uitzien en waar ze de komende jaren naartoe kunnen gaan.

1 — B2B-marketinginspanningen schitteren op Cannes Lions

De Resourceful B2B Lions reikten prijzen uit in een breed scala van 11 diensten en productcategorieën:

  • Cross-channel verhalen vertellen
  • Merk ervaring
  • Innovatief gebruik van uitzending en inhoud
  • Focusing on en betrokkenheid
  • Effectiviteit en meting
  • Merkopbouw op lange termijn
  • Doorbraak met een beperkt finances
  • Challenger-merk
  • Bedrijfsdoel en sociale verantwoordelijkheid
  • Marktverstoring
  • Ambacht in B2B

De winnaar van de B2B-merkervaring en targeting en engagement award was Spotify, vanwege zijn “Een nummer voor elke CMO” inzending, die een Bronzen Leeuw ontving voor merkbeleving en een Gouden Leeuw voor de categorie betrokkenheid en focusing on.

Spotify-afbeelding

De Spotify-campagne – die hypertargeting gebruikte om specifiek op CMO’s een muziekgerichte push te leveren – resulteerde in een groei van ongeveer 75 procent op jaarbasis, waardoor het bedrijf voor het eerst meer dan € 1 miljard aan advertentie-inkomsten behaalde.

Apple werd bekroond fulfilled een Zilveren Leeuw in het ambacht in de categorie B2B voor zijn “Ontsnap uit het kantoor” videocampagne.

Apple-afbeelding

Apple’s lange movie van negen minuten volgde werknemers van werk naar huis, en aangevuld satisfied een reeks advertenties op sociale media van 15 seconden, kreeg de campagne in de eerste maand meer dan 30 miljoen sights, samen fulfilled een toename van 353 procent van het websiteverkeer .

Een volledige lijst van deze en alle andere grote winnaars van de allereerste Resourceful B2B Lions is beschikbaar op de Evenementenwebsite van Canneswaarin de verscheidenheid aan ingediende B2B-inzendingen wordt benadrukt.

2 — Wat de Cannes B2B Awards ons vertellen over toekomstige marketingverschuivingen

Het voor het eerst speciale B2B-marketingcategorieën in Cannes was een grote kans voor B2B-merken en marketeers om advertentiecampagnes te presenteren op een manier die tot nu toe niet mogelijk was, en in 2023 zal waarschijnlijk een grotere verscheidenheid aan deelnemers uit de snel veranderende gezichten van meer traditionele B2B-bedrijven.

De pandemie heeft zeker voor onrust gezorgd in de B2B-marketingruimte, of het nu gaat om de verschuiving naar electronic-initial-inspanningen, usually-on-campagnes, of – zoals het B2B-instituut onlangs heeft onderzocht satisfied het Ehrenberg-Bass Institute, een overstap naar categorie-ingangspunten (CEP’s) ) — signalen die door klanten worden gebruikt om herinneringen naar boven te halen wanneer ze worden geconfronteerd fulfilled een koopmogelijkheid.

Charlotte Rogers nam onlangs een diepe duik in deze specifieke B2B-marketingverschuiving in “Ehrenberg-Bass: Merkboodschappen koppelen aan koopsituaties wint ‘de geest en de markt’”, voor MarketingWeek, terwijl The WARC Podcast een aflevering wijdde aan een presentatie in Cannes in excess of het onderwerp, in “WarcX Cannes Lions: de toekomst van strategie en Ehrenberg-Bass Investigation.”

Tijdens zijn Artistic B2B Lions-event keynote-presentatie, LinkedIn CEO Ryan Roslansky wees op een toekomst die wordt aangedreven door meer creatieve advertenties en ‘creatie’.

“De komende twintig jaar zullen in het teken staan ​​van de ‘creatie’ van een nieuwe generatie techbedrijven”, zegt Roslansky . opgemerkt.

“De komende twintig jaar staan ​​in het teken van de ‘Creatificatie’ van een nieuwe generatie techbedrijven.” — Ryan Roslansky, CEO van @LinkedIn Klik om te tweeten

“Company-to-business enterprise-merken gaan door satisfied naamsbekendheid”, Kenneth HeinAmerikaanse redacteur bij The Drum, onlangs gesuggereerd in “Wat we hebben geleerd above de advertentie-industrie na een week in Cannes Lions‘, en merkt op dat ‘B2B-marketeers Tremendous Bowl-spots doen en Matthew McConaughey inhuren als woordvoerder.’

3 — Grotere kansen voor B2B-merkbekendheid

Het eerste Imaginative B2B Lions-evenement en de prijzen presenteerden het soort wereldtoneel voor B2B-inspanningen en all-star kansen voor persoonlijk netwerken en leren in de branche die hopelijk de komende jaren zullen blijven groeien, naarmate de B2B-vleugel van de festiviteiten van Cannes groter wordt en rijpt.

De algehele blijvende implicaties die Cannes-specifieke B2B-prijzen zullen hebben in B2B-marketing, zullen enige tijd vergen om uit te pakken, aangezien marketingprofessionals piekeren about hun belangrijkste consider-aways van de 7 days.

Verandering is voor altijd een onderdeel van internet marketing, en het tempo is de afgelopen jaren alleen maar versneld, dus wat B2B-marketeers op de tap vinden tijdens het tweede jaarlijkse Cannes Creative B2B Lions-evenement en prijzen van volgend jaar, zullen ongetwijfeld aanzienlijk verschillen van de editie van 2022.

We hopen dat je genoten hebt van dit overzicht van slechts enkele van de winnaars van Cannes, en enkele van de verschuivingen in de sector die in de maak zijn, en dat deze inzichten je kunnen helpen je eigen B2B-marketinginspanningen voort te stuwen en te verbeteren.

Voor meer informatie above wat er nodig is om bekroonde inhoud te maken, vindt u hier enkele van de gerelateerde artikelen die we about dit onderwerp hebben gepubliceerd:

Het creëren van bekroonde B2B-videomarketing die talent verheft, een stem geeft en vermenselijkt achieved authenticiteit, kost veel tijd en moeite. Daarom kiezen steeds meer bedrijven ervoor om samen te werken fulfilled een topbureau voor digitale marketing and advertising zoals TopRank Advertising. Neem get in touch with achieved ons op om te zien hoe we u kunnen helpenzoals we al meer dan 20 jaar doen voor bedrijven variërend van LinkedIn, Dell en 3M tot Adobe, Oracle, monday.com en anderen.

* LinkedIn is een TopRank Advertising and marketing-klant.