December 8, 2022

Nature Business

Voor zakeijke liefhebbers

Hoe u het beste CDP (Customer Data Platform) kiest in 2022

Wat is een Buyer Facts Platform (CDP)?

Een Shopper Facts System is een softwaresysteem waarmee u uw klantgegevens in excess of alle kanalen kunt verenigen. Het houdt ook gegevens georganiseerd en maakt het beschikbaar voor marketeers om verschillende zakelijke doelen te bereiken. Maar hoe kies je het beste klantdataplatform? Wat zijn de voordelen van beleggen in een?

Kortom, satisfied uniforme gegevens kunt u uw klanten op een dieper niveau leren kennen om hen gepersonaliseerde ervaringen te bieden. Als gevolg hiervan kunnen CDP’s klantloyaliteit opbouwen en klantrelaties verbeteren.

De belangrijkste doelen van CDP’s:

  1. Uniform klantbeeld: 360-graden zichtbaarheid op foundation van gedragsgegevens van de klant through verschillende kanalen.
  2. Segmentatie: groeperen en targeten van klanten op een geïndividualiseerde manier.
  3. Analyseren: inzicht in klantgegevens bieden aan verschillende onderdelen van uw bedrijf.
  4. Adverteren: het stimuleren van advertentiecampagnes doorway middel van voorspellende segmentatiecapaciteiten, waardoor de Return On Advert Commit (ROAS) aanzienlijk wordt verbeterd.
  5. Realtime personalisatie: het leveren van zeer relevante, gepersonaliseerde klantreizen in realtime through alle kanalen.
  6. Verbeter uw CRM (software package voor klantrelatiebeheer): Biedt een enkel, geconsolideerd overzicht van klantgegevens in één centraal datawarehouse.

CDP-componenten

CDP is een belangrijk onderdeel van uw details-infrastructuur. Het onderhoudt en verwerkt uw meest waardevolle activa, klantgegevens. Als gevolg hiervan overwegen veel bedrijven om een ​​CDP-oplossing op maat te bouwen. Voordat we echter ingaan op het bouwen of kopen van een CDP, laten we eens kijken naar de 5 componenten van een CDP:

  1. Gegevensconnectoren
  2. Profiel unificatie
  3. Segmentatie
  4. Publieksactivatie
  5. Analytics

Gegevensverbindingen

Om een ​​uniform klantprofiel op te bouwen en een omnichannel-ervaring te bieden, moeten CDP’s in staat zijn om initially-get together en third-bash information, on the internet en offline facts te verzamelen, evenals gebruik te maken van andere databronnen zoals mobiele applications, internet sites, OTT-apparaten , systemen en applicaties, by using native SDK’s, API-verbindingen en webhooks.

Het leveren van een consistente klantervaring, gepersonaliseerde aanbevelingen en op maat gemaakte berichten vereisen immers verschillende soorten gegevens. Bovendien hebben klanten veel digitale contactpunten en paden om uw solution te kopen.

Stel dat u klanten heeft die through verschillende kanalen producten van u kopen (multi-channel purchasers). Anderzijds zijn er klanten die het simply click and gather-model hebben geadopteerd (hybride shoppers). Helaas zijn deze gegevens verspreid over meerdere kanalen en zijn ze moeilijk te verzamelen, te organiseren en te verenigen.

Daarom is het belangrijk om gegevensconnectoren te hebben om u te helpen gegevens uit verschillende bronnen in realtime te verzamelen.

Dit zijn de belangrijkste vragen die u moet stellen bij het evalueren van dit onderdeel:

Belangrijke vragen die u moet stellen bij het evalueren van de gegevensverbindingen van CDP's

Profiel unificatie

Zodra al uw gegevens in het system zijn opgenomen, moeten ze worden gekoppeld om unieke klantprofielen te bouwen die gemakkelijk toegankelijk zijn vanuit een gebruikersinterface. Dit kan nu programmatisch worden gedaan fulfilled behulp van een Relaxation API. Deze profielen moeten gebeurtenissen, attributen, apparaatinformatie, gebruikerstoestemming en meer bevatten.

Aangezien u op meerdere betrokkenheidskanalen werkt, volgt u gebruikers met verschillende soorten identiteiten (identifiers). Alle gebruikersgebeurtenissen moeten echter worden verenigd achieved de respectieve klantprofielen. Opmerking: klantprofielen komen in gevaar als de opgenomen gegevens niet nauwkeurig of consistent zijn.

Dit zijn de belangrijkste vragen die u moet stellen bij het evalueren van dit onderdeel:

Belangrijke vragen die u moet stellen bij het evalueren van profielunificatie van CDP's

Segmentatie

Een van de belangrijkste functies van Buyer Details Platforms, vooral voor marketingteams, is gecentraliseerde doelgroepsegmentatie. Een CDP moet segmentatiemogelijkheden bieden binnen de gebruikersinterface (UI). Deze moeten het voor niet-technische gebruikers gemakkelijk maken om doelgroepsegmenten samen te stellen fulfilled alle klantgerelateerde gegevens die u heeft verzameld.

Het ontwikkelen van een segmentatie-engine kan ingewikkeld worden bij het bouwen van uw eigen CDP. Naarmate gegevens nauwkeuriger worden, wordt segmentatie ook veel nauwkeuriger. En een nauwkeuriger segmentatie zoals RFM-segmenten en tactische segmenten zoals ‘Alle vrouwelijke consumers die in de afgelopen 14 dagen een rode jurk hebben gekocht’ wordt een integraal onderdeel van uw targetingstrategie.

Dit zijn de belangrijkste vragen die u moet stellen bij het evalueren van dit onderdeel:

Belangrijke vragen die u moet stellen bij het evalueren van segmentatie van CDP's

Publieksactivatie

Zodra u uw segmenten gereed heeft, moet u deze doelgroepgegevens gebruiken doorway ze op meerdere kanalen te activeren. Integratiekoppelingen van derden maken het mogelijk om de klantgegevens uit het CDP te halen. De verbindingen die een CDP heeft, evenals het style integratie dat voor elke verbinding is gebouwd, zijn afhankelijk van de gebruiksscenario’s van het CDP. Om je publiek via verschillende kanalen in realtime te activeren, heb je respectievelijke API’s nodig.

Dit zijn de belangrijkste vragen die u moet stellen bij het evalueren van dit onderdeel:

Belangrijke vragen die u moet stellen bij het evalueren van publieksactivatie van CDP's

Het is belangrijk om rekening te houden fulfilled de integratiebehoeften voor verschillende kanalen in de loop van de tijd. Hierbij moet je voor de volgende zaken zorgen:

Belangrijke vraag die u moet stellen voor de integratiebehoeften voor verschillende kanalen

Analytics

Als je eenmaal je publiek hebt betrokken, is het cruciaal voor je uitgaande marketinginspanningen. Het is van cruciaal belang om klantinzichten te krijgen om te begrijpen hoe ze zich zullen gedragen. Als u dit doet, kunt u op het juiste second satisfied de juiste boodschap in get in touch with komen fulfilled klanten.

Hoe meer u het gedrag, de voorkeuren en het koopgedrag van uw klanten begrijpt, hoe nauwkeuriger uw voorspellingen van toekomstig aankoopgedrag zullen zijn – en hoe succesvoller u hen zult betrekken met geïndividualiseerde en contextuele berichten die ‘risicoklanten’ veranderen in ‘actieve en loyale’ klanten.

Vandaar het hebben van een analysesuite om de effectiviteit van uw marketingcampagnes te meten. Het speelt ook een cruciale rol bij het afleiden van gegevens en inzichten uit de interacties van uw klant via verschillende kanalen en ook bij het verrijken van uw bestaande klantgegevens.

Het is belangrijk om rekening te houden met de integratiebehoeften voor verschillende kanalen in de loop van de tijd. Hierbij moet je voor de volgende zaken zorgen:

Belangrijke vragen die u moet stellen bij het evalueren van analyses van CDP's

5 stappen om een ​​klantgegevensplatform te kiezen

Bij het kiezen van een CDP moet u een paar dingen overwegen. De eerste is om te begrijpen of je zo’n platform nodig hebt of niet. Raadpleeg onze vorige weblog waarin wordt beschreven hoe u kunt bepalen of u een CDP nodig heeft.

Een diepgaande analyse van uw bedrijfsdoelstellingen, evenals de behoeften van verschillende afdelingen en belanghebbenden in uw bedrijf, moet worden overwogen voordat u een specifieke CDP-leverancier selecteert.

U moet ook antwoorden hoe u kunt profiteren van een permanente en uniforme klantendatabase. Dus zijn enkele fundamentele vragen om te overwegen:

  • Wat is uw algemene digitale marketingstrategie en hoe verhoudt deze zich tot uw bedrijfsdoelen?
  • Welke hiaten zijn er in uw huidige technische stapel en programma?
  • Op welke manier zie jij een Customer Knowledge System passen in jouw huidige marketingstack en ploeg?
  • Heb je specifieke voorkeuren als het gaat om CDP’s?
  • Hoe zou succes er voor jou uitzien fulfilled dit nieuwe system?

Onthoud: overleg met en communiceer satisfied de teams die baat hebben bij CDP’s.

Mensen die dagelijks een CDP gebruiken, kunnen gedetailleerde antwoorden geven en u in de goede richting begeleiden.

Moet ik een CDP bouwen of kopen?

Nu je de 5 componenten van een CDP kent, is je volgende avontuur:

  1. Om je eigen CDP te bouwen (in-residence te ontwikkelen)
  2. Om een ​​CDP/husband or wife een CDP-leverancier te kopen (uitbesteden)
Vergelijkingstabel met de voor- en nadelen van het bouwen of kopen van een CDP om besluitvormers te helpen het beste platform voor klantgegevens te kiezen
Gebruik deze tabel om het besluitvormingsproces rond het bouwen of kopen van een CDP te vereenvoudigen

https://www.youtube.com/enjoy?v=atto3ozW6NM

Gebruik deze tabel om het besluitvormingsproces rond het bouwen of kopen van een CDP te vereenvoudigen

In het tijdperk van individualisering zijn CDP’s een van de meest effectieve marketingtechnologieplatforms om datagestuurde marketeers in hun kracht te zetten.

Ondernemingen en startups die gebruik willen maken van de diensten van een Purchaser Data Platform-leverancier, overwegen vaak om samen te werken achieved een van de toonaangevende leveranciers. Het resultaat is verschillende voordelen, waaronder 3 van de volgende:

Tijd om te waarderen

Een van de grootste voordelen die u krijgt als u samenwerkt satisfied een CDP-leverancier, is een snellere time-to-benefit, de snelheid waarmee u het in gebruik kunt nemen. Door verpakte SDK’s in uw digitale eigendommen te integreren of API-verbindingen op te zetten, hoeft u geen waardevolle middelen te besteden aan het bouwen van uw eigen CDP.

Bovendien kunnen CDP-leveranciers professionele diensten verlenen om uw technici te helpen bij de implementatie. Van de eerste briefing tot de uitvoering, Insider kan u helpen het proces binnen 90 dagen of minder te voltooien.

Kosten

Een investering in een toonaangevende leverancier van Shopper Knowledge Platform kan kosteneffectief zijn. Het intern ontwikkelen van een CDP is duur. Het vereist tijd en middelen van ontwikkelaars en ingenieurs. Het vereist ook afstemming around de hele organisatie voor een langere periode. Wanneer het bouwproces vertraging oploopt, zal het venture uiteindelijk meer kosten. Daarentegen biedt een CDP-leverancier alle mogelijkheden die uw team nodig heeft tegen specifieke abonnementskosten.

Makkelijk te gebruiken

Gegevens kunnen uit verschillende bronnen worden verzameld. Zoals een kassasysteem, fulfilled weinig tot geen technische afhankelijkheid. Bovendien kunnen beperkte datasets in een paar klikken naar teams of naar A/B-testplatforms worden verzonden.

Buyer Facts Platforms (CDP’s) zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Tegenwoordig hebben gegevens een directe correlatie fulfilled een verbeterde klantervaring en betere klantrelaties. Gegevens spelen ook een rol bij klantbetrokkenheid. Vooral omdat goed geëngageerde klanten zorgen voor hogere inkomsten en positieve bedrijfsgroei.

Laatste gedachten above het beste platform voor klantgegevens

In werkelijkheid zijn Consumer Data Platforms de afgelopen jaren steeds populairder geworden.

Volgens Industrie-update van CDP Institute, is het aantal CDP-leveranciers in 2,5 jaar tijd meer dan verviervoudigd (tussen december 2016 en juni 2019). Bovendien neemt de interesse van kopers in omnichannelmarketing, gegevensoptimalisatie en het orkestreren van de klantreis gestaag toe.

Tegenwoordig hebben gegevens een directe correlatie satisfied een verbeterde klantervaring. Op hun beurt vergroten betere klantrelaties de betrokkenheid en loyaliteit. Uiteindelijk leidt dat tot hogere inkomsten en diepere klantinvesteringen.

Door toegang te krijgen tot hoogwaardige klantgegevens, stellen CDP’s niet-technische teams zoals advertising in staat om gegevensgestuurde taken uit te voeren. Dit helpt hen hun klantreizen beter te begrijpen, gerichte personalisatiecampagnes uit te voeren en de productervaring te verbeteren. Een Customer Data Platform (CDP) is dus een will have to-have en een cruciaal onderdeel van de moderne knowledge-infrastructuur van een bedrijf.

Voor meer informatie more than Insider’s CDP en de mogelijkheden ervan, kunt u een demo plannen satisfied een van onze productexperts.