December 8, 2022

Nature Business

Voor zakeijke liefhebbers

Hoe u uw marketingteam kunt inspireren om nieuwe ideeën uit te proberen

Te veel marketeers zitten vast in een sleur.

Ze gebruiken hetzelfde draaiboek, kwartaal na kwartaal. De resultaten blijven een tijdje stabiel, en dan kunnen ze beginnen te dalen. Maar deze geleidelijke daling is voor marketeers niet ingrijpend genoeg om alarm te slaan en nieuwe strategieën te ontwikkelen.

In plaats daarvan is het iets dat veel marketeers bereid zijn te omzeilen en elke maand een afnemend rendement te accepteren.

In mijn werk als spreker en company coach ontmoet ik jaarlijks duizenden industry experts. Dit geeft me een geweldige dwarsdoorsnede van bedrijven, industrieën en functies. Helaas is deze “vastzittende” situatie een probleem dat ik maar al te vaak zie. En het komt neer op twee problemen:

  1. Marketeers spelen vaak op veilig en gaan niet tot het uiterste
  2. Bedrijfsleiders zelden geef marketeers de mogelijkheid om gedurfd te zijn en risico’s te nemen

Uiteraard zijn deze nauw met elkaar verbonden, en ik zal de problemen verder uitleggen en mijn oplossingen aanbieden in het onderstaande artikel. Ik zal behandelen:

  • Waarom u uw marketingteam altijd moet inspireren om nieuwe ideeën uit te proberen
  • De drie kernvragen van marketinginnovatie
  • Hoe bedrijfsleiders experimenten kunnen aanmoedigen

Gratis gids: The Greatest Inbound Advertising Method Playbook 2022

Waarom marketeers altijd moeten innoveren

Internet marketing is een van die dingen die je nooit echt onder de knie kunt krijgen. Het volgende grote ding wordt al snel oud nieuws, en iets jarenlang op dezelfde manier verkopen, zal zeker een afnemend rendement opleveren.

Zelfs de beste technieken en tactieken kunnen worden verbeterd met tweaks en updates.

Nu zeg ik niet dat je tendencies moet najagen of moet veranderen wie je bent om in een bepaalde mal te passen. In feite moet u uw kernprincipes vaststellen en u daaraan houden.

Maar dat betekent niet dat er niets verandert. Marketeers moeten altijd creatieve manieren bedenken om hun kernprincipes toe te passen op nieuwe platforms, nieuwe situaties en nieuwe marktplaatsen.

Een meerderheid van de marketeers zegt dat: Search engine optimisation is tegenwoordig moeilijker dan vijf jaar geleden.

Dit slaat ergens op. Er is meer inhoud, meer concurrentie en slimmere zoekmachines. Er zijn honderden andere statistieken die aantonen dat digitale advertising steeds moeilijker wordt – en dat consumenten steeds meer op hun hoede zijn om op de markt te worden gebracht.

In dit soort omgevingen moet u de kernprincipes van uw bedrijf kennen – en u moet klaar zijn om ze toe te passen op nieuwe omstandigheden en instellingen.

Principes veranderen niet – tactieken wel

Ik vertel organisaties de hele tijd dat we allemaal bezig zijn satisfied vertrouwen. Wat u ook verkoopt, uw klanten zullen het niet kopen als ze u niet vertrouwen.

We leren onze klanten vertrouwen op te bouwen bij hun publiek doorway openlijk al hun vragen te beantwoorden.

Maar hier komt de creativiteit om de hoek kijken.

Als uw publiek wil weten hoe u zich verhoudt tot uw concurrenten, moet u de vraag beantwoorden, maar hoe u het doet en waar u het doet, is aan u.

Je kunt vertrouwen opbouwen op TikTok, je kunt vertrouwen opbouwen in een blogartikel en je kunt vertrouwen opbouwen in een 1:1-prospectievideo.

Het principe is hetzelfde, maar de platforms en tactieken zijn anders. Elk vereist een unieke aanpak.

De 3 kernvragen van marketinginnovatie

Elke keer dat marketingteams samenkomen om de strategie te bespreken of toekomstige initiatieven te plannen, moeten ze zichzelf drie fundamentele vragen stellen:

1. Wat moeten we zeggen dat anderen niet zeggen? Vraag uzelf af of er taboeonderwerpen zijn in uw branche. Waarom dekken mensen die niet? Kun je die leegte vullen satisfied je eigen content? Of kun je een frisse kijk of meer duidelijkheid bieden rond een onderwerp dat al aan de orde is geweest?

2. Wat moeten we laten zien dat anderen niet laten zien? Welk perspectief kun je als insider bieden dat buitenstaanders niet krijgen? Welke beweringen maak je die niet zichtbaar zijn voor je publiek?

3. Hoe kunnen we verkopen op manieren die anderen niet verkopen? Koopgewoonten blijven evolueren en veranderen. Ben je toegewijd om op nieuwe manieren te verkopen om je kopers te ontmoeten waar ze zijn? Kunt u het veld leiden om te verkopen op manieren die nog niemand in uw branche heeft geprobeerd?

Onthoud dat kopers niet op de markt willen worden gebracht – ze willen opgeleid worden. Creativiteit in advertising and marketing gaat dus niet around een pakkende nieuwe zin of een spetterende nieuwe web-site. Het gaat about nieuwe manieren om uw publiek te leren wat ze willen leren.

marketinginnovatie

Elk van deze drie kernvragen zou marketeers moeten inspireren om creatief aan de slag te gaan de manier waarop ze de vragen, zorgen en onzekerheden van kopers aanpakken.

Maar om dit echt te doen, moeten ze blijven leren van de mensen binnen uw bedrijf die het meeste weten over wat u verkoopt en aan wie u het verkoopt.

En ze hebben aanmoediging van de prime nodig.

Hoe bedrijfsleiders marketingteams kunnen helpen innoveren

Het tweede deel van de vergelijking zijn de bedrijfsleiders. Als je geen cultuur van innovatie hebt gecreëerd, wees dan niet verbaasd als je groups op veilig spelen en bij hetzelfde oude blijven.

Dus, hoe inspireer je je marketingteam om nieuwe ideeën uit te proberen?

Zoek naar redenen om “ja” te zeggen

Ik herinner me dat ik ooit een vrouw hoorde praten about het moederschap. Ze zei dat ze besloot te zoeken naar kansen om ‘ja’ te zeggen tegen haar kinderen. Zo vaak als ouders, gebruiken we standaard nee. Zo is het veiliger.

Bedrijfsleiders kunnen hetzelfde doen. Als iemand naar je toe komt fulfilled een idee voor een nieuwe strategie of initiatief, zeg je dan standaard nee? Natuurlijk is er op die manier minder risico, maar er is ook minder beloning – en je zult de innovatieve geest van je staff doden naarmate je ze vaker neerschiet.

Deze vrouw sprak about het zoeken naar redenen om ja te zeggen tegen haar kinderen, zodat ze ze kon laten proberen, falen, leren en groeien. Bedrijfsleiders zouden moeten overwegen hetzelfde te doen.

Teamsamenwerking aanmoedigen (of vereisen)

Ik zeg altijd tegen bedrijfsleiders: dwing je marketeers uit hun bubbel. Laat ze een dag meelopen achieved een verkoper, terwijl ze vergaderingen en telefoontjes bijwonen. Laat ze samenwerken satisfied uw serviceteam of uw productontwerpers.

Ik heb nog nooit een marketeer ontmoet die niet vol ideeën en creativiteit zat na een dag met een ander group te hebben doorgebracht.

Stuur uw teams naar conferenties

Een goede vriend van mij runt een retailbedrijf van $ 150 miljoen. Ondanks de omvang van zijn bedrijf, heeft hij nog steeds een hand in een groot deel van de advertising van zijn bedrijf. Hij schrijft regelmatig blogartikelen en houdt zich bezig satisfied wat de rest van het marketingteam doet.

Hij maakt er een punt van om satisfied zijn marketingteam naar evenementen, beurzen en conferenties te gaan. Maar hier is het ding: hij gaat niet alleen leren around zijn industrie.

Hij verkoopt huishoudelijke apparaten, maar hij zal specialists in veel andere winkelruimtes bezoeken, zodat hij de nieuwste ideeën en tactieken kan zien. Op die manier kan hij voorop lopen bij het toepassen van deze opwindende ideeën op zijn unieke ruimte.

De beste marketingteams die ik ken, kijken altijd naar andere bedrijven en bedenken manieren waarop ze kunnen leren van bedrijven en specialists op totaal verschillende gebieden.

Innoveren voor de toekomst

Elk marketinginitiatief is een investering in de toekomst. Dit geldt met identify voor inbound advertising. Dat artikel dat u vandaag plant, wordt een paar weken niet gepubliceerd en staat een maand of twee niet in de zoekresultaten van Google. Die nieuwe podcast die je van approach bent, kan maanden duren om grip te krijgen.

Voorbereiden op de toekomst is altijd een goed system, maar je weet niet precies wat de toekomst in petto heeft. Dit is iets dat we de afgelopen jaren allemaal op de harde manier hebben geleerd satisfied pandemische gevolgen, onderbrekingen in de toeleveringsketen, inflatie, recessies en meer.

Om je voor te bereiden op een onzekere toekomst, moet je zowel standvastig als inventief zijn.

  • Wees standvastig in uw toewijding aan uw kernprincipes.
  • Wees inventief bij het toepassen van die principes in nieuwe contexten.

Als bedrijfsleider ben jij degene die innovatie in je marketingteam kan stimuleren en faciliteren. Zoek naar redenen om ja te zeggen. Sommige ideeën zullen vervliegen, andere zullen van de grond komen – en je zult klaar zijn voor wat de toekomst brengt.

Als u klaar bent om te zien hoe effectief uw huidige marketingstrategie is, gebruik dan deze free of charge beoordeling. U zult zien hoe u zich verhoudt tot andere bedrijven die succes zien met digitale advertising.