Maak van uw merkidentiteit het centrale organisatieprincipe voor alles en iedereen in een bedrijf in plaats van alleen de producten, diensten, logo’s en afbeeldingen
Merken zijn activa die duurzame welvaart creëren, zowel voor bedrijven als voor de bredere samenleving. Elk succesvol merk heeft een duidelijke positionering die tot uiting komt in de naam, het brand en de identiteit. Maar meer dan dat, een sterke merkidentiteit heeft het potentieel om alle aspecten van de omnichannel-aanwezigheid van een merk te beïnvloeden, inclusief de producten, diensten en het gedrag van het personeel.
In feite, McKinsey’s negen eigenschappen van een toekomstbestendig bedrijf ontdekte dat werknemers die zeggen dat ze “hun doel naleven” op het werk, vier keer meer kans hebben om een hogere mate van betrokkenheid op het werk te rapporteren. Mensen reiken verder wanneer hun energie wordt gericht op een doel. Dit toont aan dat merkleiders kunnen inspelen op het doel van het merk om zowel hun klanten als medewerkers te enthousiasmeren.
Merkpositionering en identiteit zijn integrale componenten van de algehele merkstrategie. Een sterke merkidentiteit hebben betekent het integreren van alle marketingkanalen en alle marketingcommunicatie voor uw klanten gedurende hun hele levenscyclus. Daarom raden we aan om de RACE-strategie toe te passen om uw identiteit te ontwikkelen en te integreren in de kern van uw bedrijf.
Pas het RACE Framework toe om uw merk te versterken
Het RACE Framework is een stapsgewijs proces dat merkmarketeers en managers in staat stelt om hun digitale marketingstrategie te plannen, beheren en optimaliseren gedurende de hele levenscyclus van de klant.
Doorway het Framework toe te passen, kunt u snel klantgerichte gegevens implementeren om uw marketingstrategie te informeren en aan te passen in elke fase van bereik, actie, conversie en betrokkenheid. Dat betekent dat u zich kunt concentreren op het verbeteren van de ervaringen van uw klanten fulfilled uw merk.
We hebben kaders, training en sjablonen om u te helpen uw merkidentiteit te versterken op alle contactpunten in de levenscyclus van de klant.
De digitale transformatie binnen de sector van de merkconsumptiegoederen is versneld door COVID-19. Dit betekent dat meer van uw klanten hun aankoopbeslissingen on the internet nemen dan ooit tevoren. Als gevolg hiervan is on the net concurreren moeilijker dan ooit voor marketeers van merkproducten voor consumentengoederen. U hebt een sterke merkidentiteit nodig, gebaseerd op de nieuwste most effective-tactics en gegevens in de branche, en geïntegreerd in de omnichannel-ervaringen van uw klanten met uw merk.
Sluit u vandaag nog aan bij Good Insights voor marketingoplossingen en advies op maat van uw merkconsumptiegoederenbedrijf. Versterk uw merk en acquire meer klanten. Start off vandaag.
Wat is merkidentiteit?
De merkidentiteit is de unieke reeks merkassociaties die representeren waar een merk voor staat en belooft aan zijn klanten. Merkidentiteit is georganiseerd rond 4 perspectieven met 12 dimensies:
- Merk als merchandise: productomvang, attributen, kwaliteit, gebruik, gebruikers en herkomst
- Merk als organisatie: organisatiekenmerken, lokaal vs globaal
- Merk als persoon: persoonlijkheid, style merk-klantrelatie
- Merk als symbool: visuele beelden/metaforen en merkerfgoed
Zoals gedefinieerd door David Aakerde kernidentiteit is de centrale, tijdloze essentie van een merk en zal hoogstwaarschijnlijk constant blijven als een merk nieuwe markten en productcategorieën betreedt.
De uitgebreide identiteit omvat alle merkidentiteitselementen die in de kern zitten. De kernidentiteit is vaak een korte omschrijving van een merk. De uitgebreide identiteit biedt textuur en volledigheid en elimineert de dubbelzinnigheid die wordt gegenereerd door alleen de kernidentiteit te gebruiken in de creatieve ontwikkelingsfase.
Merkidentiteitsmodellen
Hieronder verkennen we 2 contrasterende modellen voor het benaderen van uw merkidentiteitsstrategie. Zakelijke leden van Smart Insights kunnen meer lezen more than deze modellen, as well as andere elementen van merkstrategie in hun Digital Branding Toolkits.
Sluit u vandaag nog aan bij Intelligent Insights voor marketingoplossingen en advies op maat van uw merkconsumptiegoederenbedrijf. Versterk uw merkidentiteit en earn meer klanten. Start out vandaag.
De klassieke, strategische benadering
David Aaker bedacht zijn klassiek merkidentiteitsproces. Dit proces begint fulfilled een diepgaande analyse van de markt, de klanten van het merk, zijn concurrenten, prestaties en al het beschikbare marktonderzoek op maat. Op dit punt worden doelstellingen en strategieën gegenereerd om merkidentiteitsacties op gang te brengen.
We hebben marketingtools om u in elke fase van dit proces te ondersteunen, waaronder:
- Onze immer populaire situationele SWOT/TOWS-matrix
- Geïntegreerde benchmarksjabloon voor RACE-concurrenten
- Gepersonaliseerde digitale strategie succes checklist
Zoals je kunt zien in onze SWOT/TOWS-matrix hieronder, hebben merken een geweldige kans om strategieën te creëren rond hun bedreigingen, kansen, zwakke punten en sterke punten. Volledige applications en schooling voor situatieanalyse, inclusief de TOWS-aanpak, zijn beschikbaar voor Business enterprise Users by way of ons RACE Practical Electronic Technique Mastering Route.
Meer van uw klanten dan ooit tevoren nemen hun aankoopbeslissingen online. Als gevolg hiervan is de concurrentie in de sector van de merkconsumptiegoederen moeilijk. Je hebt een sterke merkidentiteit nodig, gebaseerd op wereldwijd bekende marketingmodellen, en je moet opvallen.
Sluit u vandaag nog aan bij Intelligent Insights voor marketingoplossingen en advies op maat van uw merkconsumptiegoederenbedrijf. Versterk uw merk en gain meer klanten. Commence vandaag.
De challenger-benadering
Eat Major Fish creëerde de Challenger-benadering – zie hun 8 challenger-credo’s. Hier nodigt het merk de klant en/of consument uit om er langs te navigeren. Ze gedragen zich als, wat Eat Massive Fish noemt, Lighthouse-merken fulfilled een Lighthouse-identiteit.
Succes als uitdager betekent het ontwikkelen van een duidelijk gevoel van wie en/of wat je bent als merk/bedrijf en waarom – intuïtief. In de challenger-aanpak wordt je Lighthouse-identiteit getest op:
- of uw doelgroep uw merk opmerkt
- als ze weten waar je aan toe bent
- als ze zich tot je aangetrokken voelen als
Deze aanpak richt zich op het vinden van wat mensen in een bedrijf denken en voelen waar het merk voor staat en dit vervolgens in een lichtstraal te laten schijnen om een communicatiestrategie, de positionering, identiteit en slogan te creëren.
We hebben marketingtools om u in elke fase van dit proces te ondersteunen, waaronder:
- Weegsjabloon voor relevantie en differentiatie
- Sjabloon voor berichthiërarchieën
- Wolkenkrabber inhoudstechniek
Zoals u kunt zien in onze sjabloon voor het wegen van relevantie en differentiatie hieronder, moeten merken rekening houden achieved alle kenmerken en voordelen van hun producten. Volledige relevantie- en differentiatietools en training, inclusief marktsegmentatie, zijn beschikbaar voor zakelijke leden through ons Campagne-leerpad.
Meer van uw klanten dan ooit tevoren nemen hun aankoopbeslissingen on-line. Als gevolg hiervan is de concurrentie in de sector van de merkconsumptiegoederen moeilijk. Je hebt een sterke merkidentiteit nodig, gebaseerd op wereldwijd bekende marketingmodellen, en je moet opvallen.
Sluit u vandaag nog aan bij Sensible Insights voor marketingoplossingen en advies op maat van uw merkconsumptiegoederenbedrijf. Versterk uw merk en win meer klanten. Start out vandaag.
Merkidentiteitsprocessen voor grote en kleine bedrijven
De waarde van merken voor grote, internationale organisaties wordt goed begrepen. Maar zelfs voor kleinere bedrijven is branding van cruciaal belang en vergelijkbare concepten kunnen worden toegepast om merkidentiteit te definiëren. Uiteindelijk maken consumenten en bedrijven vaak de keuze tussen het ene merk en het andere. Dit maakt het verbeteren van de merkidentiteit appropriate voor alle bedrijven.
Dus waar wacht je op? Ontdek hoe Smart Insights uw bedrijf kan helpen een merkidentiteit te bereiken om uw concurrenten te overtreffen en meer klanten te winnen.
More Stories
Top 10 Principles for Positive Business Ethics
The Entrepreneurs Key to Success
How Ethical Leaders Set an Example