Mijn bedrijf starten als bijzaak heeft me geholpen om te slagen

Het ontstaansverhaal van mijn bedrijf zal bij zoveel ondernemers bekend voorkomen: ik was mijn fulltime baan beu en experienced een idee dat ik maar niet kon loslaten. Ik werkte toen voor een ontwerpbureau en was gefrustreerd dat alles wat we verkochten zo duur was. Ik experienced een visie voor woonartikelen van luxe kwaliteit tegen een meer toegankelijke prijs, en de vonk van Inglenook-marktplaats was geboren.

Ik zette een website op en begon deze te vullen met producten, handgemaakte kaarsen te verzenden vanuit mijn appartement in Brooklyn en dropshipping van een samengestelde selectie goederen die ik in de groothandel van andere merken had gekocht. Ik bereikte een punt waarop ik mijn huidige baan wilde verlaten omdat ze me niet genoeg betaalden, maar ik was er niet klaar voor om all-in te gaan op mijn bedrijf, dus ik solliciteerde voor een nieuwe fulltime functie. Mijn merk begon aan de zijkant te groeien en ik kreeg elke week meer en meer bestellingen die ik ‘s avonds en in het weekend zou vervullen. Nogmaals, ik verliet mijn huidige baan vanwege gebrek aan groeimogelijkheden, maar begon een andere uit angst de stabiliteit van een salaris te verliezen. Ondertussen werd mijn visie voor mijn bedrijf groter en groter en kreeg ik mijn eerste winkelpui in een klein stadje in de staat New York, waar ik het alleen in de weekenden opende en doordeweeks reisde naar mijn fulltime baan in de stad.

Eindelijk, bijna vijf jaar nadat ik mijn bedrijf ernaast experienced opgericht, heb ik ervoor gekozen om in 2019 te stoppen met werken voor andere mensen en alles voor mijn bedrijf te geven. En ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb. Vandaag doen we het beter dan ooit, achieved een nieuwe winkelpui in een grotere stad, een bloeiende e-commerce en white label groothandel, en een merk dat zo geliefd is dat we onlangs verkozen tot de beste kaarsenmaker in de Hudson Valley.

In sommige opzichten denk ik dat deze tijd die ik besteedde aan het langzaam ontwikkelen van mijn bedrijf aan de zijde van cruciaal belang was voor het succes van vandaag. Maar ik wou ook vaak dat ik in mijn idee experienced geloofd en eerder de sprong had gewaagd. Hier zijn een paar van de manieren waarop het opbouwen van mijn bedrijf aan de kant me heeft geholpen – en enkele manieren waarop ik mezelf onderweg tegenhield.

Hoe het opbouwen van mijn bedrijf aan de zijkant me heeft geholpen om te slagen

Ik heb inkomsten naar een stabiel punt gebracht

Het grootste voordeel van het opbouwen van mijn bedrijf was om mijn financiën op een stabielere plek te krijgen.

Toen ik voor het eerst satisfied Inglenook Market begon, zag mijn leven (en bankrekening) er heel anders uit. Ik woonde in Brooklyn, waar de kosten van levensonderhoud extreem hoog waren, en ik was relatief jong in mijn carrière, dus ik experienced geen spaargeld om op te vertrouwen. Als ik vanaf het get started fulltime was gegaan, had ik ofwel mijn bedrijf nodig gehad om zinvol geld te gaan verdienen immediate (wat een uitdaging is voor elk bedrijf dat een klantenbestand moet laten groeien, maar vooral voor een bedrijf satisfied evenveel overhead als een productgebaseerd bedrijf), mijn visie moest compromitteren om eerder meer te maken, of de hele tijd gestrest was above financiën en waarschijnlijk mijn droom snel opgegeven.

In slechts een paar jaar tijd dat ik mijn bedrijf ernaast heb laten groeien, is dit allemaal drastisch veranderd. Ik was verhuisd naar een kleinere (goedkopere) stad in de staat New York en was zoveel mogelijk van mijn salaris aan het sparen, zodat ik een nestje had om op te leunen in het geval van financiële verrassingen. Gedurende die tijd experienced het bedrijf ook de tijd om organisch te groeien tot het punt waarop ik elke 7 days genoeg verkopen experienced om het bedrijf zichzelf terug te betalen, waardoor ik de ruimte kreeg om mijn energie te besteden aan het bouwen van mijn merk in plaats van te stressen more than het voorbijschrapen.

Ik heb de klanten gekregen om mijn visie te versterken

Als geld de grootste indicator was dat mijn bedrijf klaar was voor mijn volledige aandacht, waren de klanten mijn grootste motivator om het te laten gebeuren.

Als ik niet het antwoord experienced gekregen dat ik kreeg toen ik mijn etalage opende, zou ik tot op de dag van vandaag nog steeds een fulltime baan kunnen hebben. In plaats daarvan hoorde ik klanten binnenkomen en zeggen dat de winkel geweldig rook, bevestigd dat ik een goed products aan het maken was. Opmerkingen als “dit is de schattigste plek die ik ooit heb gezien” gaven me het gevoel dat ik vreugde in het leven van mensen bracht. En de terugkerende klanten maakten duidelijk dat ik een behoefte vulde in dit kleine stadje waar nauwelijks andere winkels waren.

Uiteraard is het hebben van klanten die houden van wat je doet een belangrijk aspect van een financieel stabiel bedrijf. Maar meer dan dat, de positieve bekrachtiging hield me op de been als het moeilijk werd. Niet alles aan het runnen van een bedrijf is leuk, maar zelfs als ik bestellingen inpak of mijn belastingen doe, vind ik dat niet erg, want ik weet voor wie ik het doe. Toen COVID toesloeg en de meeste winkels hun deuren moesten sluiten, veranderde ik onze voorraad om essentiële goederen te leveren, zowel zodat het bedrijf kon overleven, maar ook zodat ik er kon zijn voor deze klanten waar ik zoveel om gaf. Als ik fulltime voor mijn bedrijf was gegaan zonder bestaande klanten, weet ik niet wat me door de ups en downs zou hebben geleid.

Ik had tijd om het products en de klantervaring te verfijnen

Doorway mijn bedrijf langzaam te ontwikkelen, kon ik ook het item en de klantervaring verfijnen, zodat ik er zeker van kon zijn dat mensen zouden blijven terugkomen. Natuurlijk had ik de klantervaring kunnen verfijnen, zelfs als ik meteen fulltime voor mijn bedrijf was gegaan. Maar dat kost tijd, en ik experienced tijd aan mijn zijde dankzij mijn betaalde banen.

Ik kon dingen proberen, kijken wat de reactie was en mijn aanpak aanpassen totdat ik het goed had zonder me te gestrest te voelen over het snel perfectioneren van dingen. Ik kon beginnen achieved het ontwikkelen van relaties met mijn klanten en inzicht krijgen in wat ze willen. Ik volgde reduce en besteedde tijd aan het onderzoeken van alle zakelijke knowhow die ik nodig experienced om dingen op gang te krijgen. Ik heb zelfs veel kennis opgedaan van mijn fulltime banen: Werken voor ontwerpbureaus heeft me zoveel geleerd over branding en internet marketing dat ik terugging naar mijn bedrijf.

Tegen de tijd dat ik all-in ging, kende ik mijn klant echt en wat ze wilden, experienced ik de processen gestroomlijnd en was ik frequent bezig fulfilled het inkopen en creëren van prachtige producten van hoge kwaliteit.

Waarom ik wou dat ik eerder all-in was gegaan

Uiteindelijk waren al deze dingen waar goed voordat ik de sprong waagde en mijn fulltime baan opgaf. Zelfs toen ik voor mijn laatste functie solliciteerde, had ik toegewijde klanten die van mijn products hielden, en ik haalde genoeg van mijn bedrijf binnen om zichzelf en mij te ondersteunen.

Op dat second waren angst en gebrek aan vertrouwen in mezelf de enige barrières die me ervan weerhielden om volledig in mijn bedrijf te investeren. Er was de angst om een ​​stabiel salaris achter te laten Ik vond het moeilijk te geloven dat ik mezelf echt kon onderhouden achieved mijn bedrijf, ook al zeiden de cijfers iets anders. Er was de angst om in mijn eigen visie te geloven, ook al hadden zoveel klanten het versterkt. En er was het gebrek aan geloof dat ik een bloeiend bedrijf kon opbouwen, ook al had ik al zoveel succes geboekt.

Dus nam ik nog een fulltime baan, wat zwaar was voor mij en voor het bedrijf. Het jongleren achieved mijn dagelijkse baan en mijn steeds groter wordende bedrijf zorgde ervoor dat ik telefoontjes van klanten miste en verhinderde dat ik bestellingen op tijd kreeg. Dat zijn klanten die waarschijnlijk nooit meer terugkomen omdat ze in het begin zo’n rare ervaring hebben gehad. Het was ook frustrerend om zulke beperkte openingstijden te hebben in mijn fysieke winkel, waardoor de kans kleiner werd dat nieuwe klanten de winkel zouden ontdekken. Maar meer dan dat, mijn hart lag bij mijn bedrijf, en het was emotioneel belastend om satisfied frustraties om te gaan tijdens mijn dagelijkse werk.

Ik wou dat ik pragmatischer was geweest in het berekenen van wat het bedrijf moest maken om aan mijn behoeften te voldoen (satisfied een beetje speelruimte), en mijn baan op te zeggen zodra ik die drempel experienced bereikt. In plaats daarvan moest ik wachten tot ik mijn eigen zelfvertrouwen experienced gekregen.

Een paar dingen hielpen me het script daar om te draaien. Een daarvan was dat ik met mijn partner begon te daten, die mijn grootste supporter was. Ik heb nog nooit iemand gehad die me zo steunde als hij. Het vinden van slechts één persoon die zoveel in je gelooft, kan echt de hele wereld betekenen.

Rond die tijd stierf ook mijn vader op relatief jonge leeftijd, en het maakte iets in mij wakker. Ik dacht aan hoeveel van hun leven mijn ouders doorbrachten fulfilled ongelukkig werken voor andere mensen, en hoe ik momenteel vastzat in hetzelfde patroon. Ondertussen bleef ik obstakels tegenkomen toen ik probeerde vooruitgang te boeken of mijn ideeën te delen in mijn fulltime functie.

Uiteindelijk werd ik op een dag wakker en dacht: “Ik doe dit niet meer. Niemand zal mijn toekomst bepalen en me vertellen dat ik niet meer kan zijn, en een limiet op mijn carrière zetten.” En ik besloot in mezelf te gaan geloven.

En vanaf die dag ben ik all-in.

Uiteindelijk werd ik op een dag wakker en dacht: “Ik doe dit niet meer. Niemand zal mijn toekomst bepalen en me vertellen dat ik niet meer kan zijn, en een limiet op mijn carrière zetten.” En ik besloot in mezelf te gaan geloven. – Heatherlyn Nelson, oprichter van Inglenook Market

Anna Walsh

Next Post

Sage Book Club: 5 boeken voor de juiste mindset om uw bedrijf te helpen groeien

Fri Jul 8 , 2022
De juiste houding kan een belangrijke rol spelen in uw reis naar zakelijk succes op de lange termijn. En we zijn hier om u te helpen op die reis. Voor de nieuwste Sage Book Club werken we samen met marketing en mindset pro Teresa Heath-Wareingdie haar favoriete boeken heeft uitgekozen […]