Mensen roddelden voordat we model, huisvesting of landbouw ontdekten. Het is ingebouwd in onze cultuur en mogelijk in ons DNA.
Roddel informeert de cultuur en kan verbinding en hiërarchieën beïnvloeden. En in veel gemeenschappen is het destructief.
Als roddels op kantoor u en de mensen satisfied wie u werkt, goed voor u zijn. Maar als roddels op kantoor leiden tot pressure, verloop of lage tevredenheid, is het misschien tijd om er iets aan te doen.
Twee suggesties:
De eerste is een eenvoudige grens. Praat niet in excess of iemand in het team, tenzij ze in de kamer zijn.
Dit is eenvoudig gezegd en verrassend moeilijk om te doen. Achter hun rug om around mensen praten is ingebakken in de praktijk van het administration. Het is ook de belangrijkste activity van de waterkoeler en de brandstof voor roddels.
De ene baas ontmoet een andere baas om in excess of een werknemer te praten. En nu is er een reden om te roddelen en je af te vragen.
Satisfied Zoom-gesprekken die ruimte en tijd overstijgen, is er geen logistieke reden meer om iemand buiten te laten. En je kunt de houding aannemen dat als het de moeite waard is om above iemand te praten, het ook de moeite waard is om de persoon around wie wordt gesproken, erbij te betrekken.
Zodra dit je gewoonte wordt, wordt het moeilijker om te speculeren in excess of wat er is gezegd, omdat er niets is gezegd.
De tweede, die niet kan werken totdat je consequent de eerste hebt gedaan, is om kantoorroddels bij elke beurt uit te dagen. Bloeiend DM-verkeer op je Slack, kliekjes in de lunchroom – deze ondermijnen de organisatie die je aan het bouwen bent. Je zou niet tolereren dat mensen kleingeld stelen of je klanten verraden… de cultuur wordt wat je tolereert.
Roddels zullen niet verdwijnen. Het kan niet. Maar door de superior-performers duidelijk te maken dat de dingen hier niet zo zijn – en dat bedoelen we dat ook – stuur je een bericht more than de aim en cultuur van het staff waaraan je zo really hard werkt om te bouwen.
More Stories
Co-Branding
Social Network for Branding Your Business
5 Reasons to Hire a Branding Agency