Roku wijst met de vinger naar de vertraging van de reclame voor het missen van de kwartaalresultaten – TechCrunch

In dit huidige klimaat experienced Roku een overwinning nodig. Ondanks het bedrijf verslaglegging totale netto-omzetgroei van 18% jaar op jaar tot $ 764 miljoen – een mooie stijging ten opzichte van $ 737,7 miljoen vorig kwartaal – het bedrijf miste de verwachtingen van Wall Street. Analisten verwachtten een omzet van $ 805 miljoen, wat een groei van 25% op jaarbasis zou zijn geweest.

Wat is de schuld van het missen van het doel? Roku zei in zijn temporary aan aandeelhouders:, “Er was een aanzienlijke vertraging in de uitgaven voor television-reclame als gevolg van de macro-economische omgeving, die de groei van onze platforminkomsten onder druk zette. Consumenten begonnen de discretionaire uitgaven te matigen en adverteerders beperkten hun uitgaven aanzienlijk in de advertentiespreidingsmarkt (tv set-advertenties die tijdens het kwartaal werden gekocht). We verwachten dat deze uitdagingen op korte termijn zullen aanhouden, aangezien economische zorgen de markten wereldwijd onder druk zetten.”

Tijdens een telefonische vergadering fulfilled verslaggevers zei CFO Steve Loudon: “De ernst van de terugval in de advertentiespreidingsmarkt was niet verwacht… Dit is een brede, significante terugval.”

Het bedrijf verwacht dat de omzet in het derde kwartaal vanaf 2021 met 3% zal stijgen tot $ 700 miljoen, ruim onder de verwachtingen van analisten van $ 898,3 miljoen.

Roku-aandelen kelderden donderdag met 25% tot $ 63,80 in de handel na sluitingstijd. Het aandeel is tot nu toe met bijna 63% gedaald in 2022.

Tijdens het eerste kwartaal van 2022 heeft het bedrijf slechts 1,1 miljoen incrementele actieve accounts toegevoegd. Deze keer prees Roku dit kwartaal de gebruikersgroei, met 1,8 miljoen toegevoegde accounts, wat het totaal op 61,3 miljoen brengt.

“Hoewel onze omzet en brutowinstgroei zijn vertraagd, blijven we advertentieaandelen winnen en actieve accounts laten groeien”, voegde het bedrijf eraan toe. “We blijven vertrouwen hebben in ons marktleiderschap op het gebied van tv-streaming, de omvang van de kansen die voor ons liggen en onze unieke troeven, waaronder het Roku Tv set-besturingssysteem, The Roku Channel en ons advertentieplatform.”

Het aantal streaming-uren daalde licht met ,2 miljard ten opzichte van het vorige kwartaal, met 20,7 miljard uur in het tweede kwartaal van 2022, een stijging op jaarbasis van 19%.

Roku is van mening dat er ruimte is om de betrokkenheid te vergroten en herinnert investeerders eraan dat het Roku-besturingssysteem het very best verkochte good-television-systeem in de VS blijft en een “leider” blijft in gratis, doorway advertenties ondersteunde tv-streaming met het Roku-kanaal.

En hoewel de advertentieomgeving uitdagend blijft, pochte Roku dat het een mijlpaal van $ 1 miljard aan totale toezeggingen experienced bereikt tijdens de Upfront van dit jaar en promotions sloot voor het television-seizoen 2022-2023 met alle zeven grote bureauholdings. Vijfentwintig procent van deze toezeggingen van adverteerders was nieuw, aldus het bedrijf.

Als het gaat om de gratis streaming-hub, het Roku-kanaal, rapporteerde het bedrijf een groei van de platformomzet van 26% op jaarbasis tot $ 673 miljoen, wat lager was dan verwacht, gaf het bedrijf toe.

Op 28 juni, Roku werkt samen met NBCUniversal Neighborhood om verschillende lokale NBC-nieuwszenders naar het Roku-kanaal te brengen. Het partnerschap markeert de eerste keer dat lokale nieuwsprogramma’s beschikbaar zijn voor gebruikers op een advertentie-ondersteunde service.

Op 16 juni sloot Roku een overeenkomst fulfilled Walmart, een uniek partnerschap, om van television-streaming de volgende bestemming voor e-commerce browsing te maken.

In mei werd Discovery+ het eerste premium abonnement van het Roku-kanaal. Diezelfde maand lanceerde Roku de top quality muziekabonnementsservice van Apple, Apple Tunes, op het Roku-platform wereldwijd.

Het bedrijf kondigde ook een meerjarige verlenging aan met Amazon voor hun distributieovereenkomst.

Tijdens NewFronts kondigde het bedrijf twee nieuwe coproductiedeals aan achieved Marquee Brands en Milk Avenue Studios, waardoor Roku Channel meer dan 3.000 afleveringen van bibliotheekinhoud kreeg, evenals zeven nieuwe originele series achieved in de hoofdrol meals- en way of life-persoonlijkheden Martha Stewart, Emeril Lagasse en Chris Kimball .

Anna Walsh

Next Post

10 effectieve tips voor webdesign om uw conversieratio te verhogen

Fri Aug 5 , 2022
Je doet veel moeite om gebruikers naar de site te krijgen, maar ze vertrekken zonder enige conversie. Het stelt je teleur omdat alle inspanningen en middelen wegvloeien zonder resultaat. Het ontwerp van uw website heeft een enorme effect op het kopen of verlaten van de winkel door gebruikers. De schoonheid […]