June 9, 2023

Nature Business

Voor zakeijke liefhebbers

Veranderingen in het digitale privacylandschap die u moet kennen

Door Lisa Hey, Director of Business Operations bij Heinz Internet marketing

Het is geen geheim dat het digitale privacylandschap aan het veranderen is. Het verandert en evolueert nu al enkele jaren over de hele wereld, en als je als marketeer niet oplet, zul je merken dat je een moeilijke weg moet inhalen.

Hier zijn enkele wijzigingen die op uw radar zouden moeten staan ​​als ze dat nog niet zijn.

Toepassing volgen

Apple laat mensen nu kiezen of ze willen dat een app ze kan volgen met hun Transparantie van app-tracking functie, en mensen zeggen vaak begrijpelijk “nee”, wat resulteert in bedrijven als Facebook de pijn voelen van gederfde inkomsten.

Transparantie is geen slechte zaak, en achieved de kennis, kiezen sommigen ervoor.

Volgens een artikel van 9to5mac.com doorway Filipe EspositoHoewel het aantal gebruikers dat ervoor koos om ze door apps te laten volgen aanvankelijk laag was, blijkt uit nieuw onderzoek van Aanpassen laat zien dat sommige mensen van gedachten zijn veranderd around deze optie. Volgens het onderzoeksbureau vreesde de industrie dat de nieuwe application-trackingtransparantie in iOS de markt voor mobiele applications, die sterk afhankelijk is van advertenties, zou schaden. In mei 2021 lagen de decide-in tarieven rond de 16%. Nu is dat aantal een jaar later gegroeid tot 25%.”

Google loopt op de hielen en werkt aan hun eigen versie van transparantie bij het volgen van meerdere toepassingen voor Android-gebruikers.

Browsercookies van derden

In januari 2020 kondigde Google aan dat ze de komende twee jaar (nu uitgesteld tot eind 2022) cookies van derden zullen afschaffen – en Apple en Firefox hebben deze stap al gezet.

Wat zijn browsercookies van derden? Mijn collega, Cameron Katoozi, doet geweldig werk in zijn recente bericht waarin het verschil tussen initially-social gathering en 3rd-party cookies wordt uiteengezet:

  1. Eigen cookies: Dit zijn de cookies die worden aangemaakt en opgeslagen door de internet site die u bezoekt. Deze cookies onthouden elke keer dat u de webpagina bezoekt de specifieke instellingen en voorkeuren van een gebruiker.
  2. Cookies van derden: Dit zijn de cookies die uw privacy in gevaar kunnen brengen. Ze worden gemaakt en opgeslagen doorway een externe website die niet degene is die u bezoekt. Die sites bezitten meestal enkele van de advertenties of afbeeldingen die u ziet op de web-site die u bezoekt. Meer advertenties op een site betekent dat er meer cookies for each pagina worden gegenereerd. Deze cookies volgen u niet alleen op de web site, maar volgen u ook about verschillende domeinen om toekomstige advertenties en berichten beter te kunnen retargeten en personaliseren.

Merken vertrouwen al jaren op cookies om websitebezoekers te volgen en gegevens te verzamelen om advertenties te kunnen richten op ‘geïnteresseerde’ doelgroepen. Maar is dit de beste manier? Het is duur en nog steeds een gokspel: stukjes informatie van internet samenvoegen om een ​​intentieverhaal te vormen.

Voor meer informatie above het uitfaseren van cookies van derden, bekijk bronnen van: HubSpot, TechRepublicen eindpunt.

Apple Mail-privacybescherming

Volgens Apple, met de release van iOS 15, verbergt Mail Privateness Protection uw IP-adres, zodat afzenders het niet kunnen koppelen aan uw andere online activiteit of uw locatie kunnen bepalen. En het voorkomt dat afzenders kunnen zien of en wanneer je hun e-mail hebt geopend.

Het heet ‘pre-fetching’ en Gmail en Yahoo doen het ook.

Wat betekent dat de openingssnelheid van e-mail geen betrouwbare maatstaf is. Maar was het ooit, echt? Alleen omdat iemand uw e-mail opent, betekent dit niet dat de informatie is gelezen of verwerkt in het brein van uw prospect.

Misschien is dit een goede stimulans om te focussen op meer bruikbare e-mailmarketingstatistieken, zoals klikken en conversies.

Er komen steeds meer wetten op het gebied van gegevensprivacy

AVG en CASL bestaan ​​al een tijdje, en CCPA en andere staatsspecifieke gegevensprivacywetten duiken in het hele land op.

Volgens NCSL, “Vijf staten – Californië, Colorado, Connecticut, Utah en Virginia – hebben uitgebreide wetten op de privacy van consumentengegevens ingevoerd. De wetten hebben verschillende bepalingen gemeen, zoals het recht op toegang tot en verwijdering van persoonlijke informatie en om u af te melden voor de verkoop van persoonlijke informatie, onder andere.

Maar hoe beheer je je databases als elke staat zijn eigen set regels heeft? Dat is een moeilijke vraag, en grotendeels waarom de AVG is ontstaan, omdat het voor bedrijven moeilijk was om de regels van meerdere landen te beheren.

Misschien is er iets soortgelijks in petto voor de Verenigde Staten, maar voor nu moet je op de hoogte zijn van de wetten van elke staat. Het klinkt als een nachtmerrie voor marketingoperaties om elke doelgroep per staat te segmenteren – als je al dat niveau van gedetailleerde gegevens hebt om mee te beginnen.

Maar u kunt kiezen aan welke staat u zich wilt houden – misschien de staat waar de meerderheid van uw consumenten woont, of degene met de meest strikte regels. Het is een risiconiveau dat u namens uw organisatie moet evalueren.

Hoe gaan we al deze veranderingen tegen?

Om te beginnen: dat doen we niet. Deze regels zijn logisch en worden vaak verwelkomd doorway consumenten en individuen. Als je de keuze krijgt om te worden gevolgd tijdens je webbrowsersessies, zou je waarschijnlijk “nee” zeggen, toch? Ik zou.

Dus omarm het daarmee en werk slimmer voor uw sales opportunities. To start with-social gathering info is koning – het wordt waardevoller dan ooit.

Gegevens van de eerste partij

First bash data is informatie die rechtstreeks van de prospect wordt verzameld. Dit is informatie die u verzamelt op een websiteformulier, bijvoorbeeld: naam, titel, bedrijf, e-mail, enz. Het is ook informatie die u verzamelt van uw web-site, applicaties, sociale platforms, enquêtes, productrecensies, enz.

Er zijn veel voordelen van first celebration info. Het is nauwkeuriger – het komt rechtstreeks van de bron! Het kan ook goedkoper. Het kan meer moeite kosten om het te verzamelen, maar er is hier geen tussenpersoon van wie u informatie koopt.

Het helpt u ook om vertrouwen op te bouwen bij uw prospective customers en zorgt ervoor dat u beter voldoet aan de wetgeving inzake gegevensprivacy, aangezien u voor elk record kunt aantonen dat ze vrijwillig rechtstreeks van de prospect zijn verkregen.

Niet overtuigd? Hier zijn enkele bronnen about de voordelen van initial-party information:

Samengevat…

We beginnen net. Als er iets is dat ik in mijn carrière heb geleerd, is het dat marketing and advertising een continual evoluerend veld is en dat veranderingen fulfilled betrekking tot gegevens en digitale privateness niet snel stoppen.

Maar verandering hoeft niet altijd slecht te zijn. Het dwingt ons om opnieuw te evalueren wat werkt en wat niet, en in de toekomst slimmer te werken. Kennis is macht. Blijf op de hoogte van deze trends, zodat u morgen niet overrompeld wordt. Veel geluk daar!