De luie zomerdagen zijn het perfecte moment om de waas van je contentmarketingprogramma te verdrijven.
Bronnen en goedkeurders nemen vakantie, wat het tempo van uw programma kan verstoren. In plaats van je daardoor te laten frustreren, waarom zou je de downtime – en extra middelen, als je het geluk hebt zomerstagiairs te hebben – niet productief gebruiken?
Ik pleit er niet voor dat je jezelf en je team uit de ontspannen zone en in de extreme sportzone duwt. Maar je kunt werken aan nuttige dingen die niet per se veel hersenkracht (of nauw toezicht) vereisen, maar die in drukke tijden van de prioriteitenlijst vallen.
De resultaten zullen uw contentmarketingstrategie het hele jaar door informeren en verbeteren. Probeer een aantal van deze ideeën.
1. Duik handmatig in uw analyses
Natuurlijk kunt u veel geautomatiseerde analyserapporten over uw inhoud ophalen. Maar ik wed dat je niet elk nummer krijgt dat je wilt in het pakket of formaat dat je wilt.
Ik heb bijvoorbeeld een klant die een e-mailnieuwsbrief verspreidt via een aanbieder van een marketinghub. De analyselijst van het platform en de klikfrequenties naast elke titel van het nummer. Maar het is niet mogelijk om een rapport te maken met de resultaten van elk probleem in één spreadsheet.
Om resultaten te vergelijken of trends te identificeren, zou ik de gegevens handmatig in een spreadsheet moeten invoeren. Het is een tijdrovende klus waar ik nooit aan toe kom.
Ik heb deze zomer wat hulp ingehuurd en die taak op zijn takenlijst gezet. Als hij klaar is, heb ik een totaalbeeld dat ik kan gebruiken om de redactionele strategie bij te werken.
Hier is nog een voorbeeld: duik in uw klik-om-te-tweeten-prestaties. Weet u of plaatsing (begin, midden of einde van het artikel) van invloed is op het aantal klikken? Hoe zit het met wie is getagd in de tweet?
Het gaat erom beschikbare gegevens – kwantitatief of kwalitatief – te identificeren die handmatig werk vereisen (of profiteren van) om ze nuttiger te maken voor uw contentmarketingprogramma.
Identificeer beschikbare gegevens die handmatig werk nodig hebben om ze nuttig te maken voor uw #ContentMarketing. Zet stagiaires of extra middelen in om daar aan te werken, zegt @AnnGynn via @CMIContent. Klik om te tweeten
2. Luister naar en bekijk je inhoud
Zorgen voor toegankelijkheid van inhoud is een slimme marketingstrategie – en het juiste om te doen.
Je schrijft waarschijnlijk alt-tekst voor je afbeeldingen, gebruikt Pascal-case voor je hashtags (#SummerLull, niet #summerlull) en levert bijschriften voor je video’s. (Zo niet, begin daar.)
Maar heeft u uw inhoud ooit ervaren als mensen die blind of doof zijn of slechtziend of slechthorend zijn? Neem nu de tijd om het te doen.
Heeft u uw inhoud ervaren zoals mensen die blind of doof zijn of slechtziend of slechthorend zijn? @AnnGynn stelt voor om het te proberen via @CMIContent. Klik om te tweeten
Downloaden tekst-naar-spraak-software en voer uw meest populaire geschreven inhoudsitems erin in. Hoe is de luisterervaring? Zijn er veelgebruikte acroniemen, termen of uitdrukkingen die niet goed voor het oor te vertalen zijn? Zijn er andere problemen die u kunt verhelpen door de inhoud te bewerken of in de toekomst te vermijden?
Downloaden spraak-naar-tekst software of lees – woord voor woord de hulp die u al biedt (dwz video-onderschriften en transcripties). Zijn de gesproken woorden gemakkelijk in tekst te vertalen? Hebben de termen die u gebruikt meerdere spellingen die voor verwarring kunnen zorgen? Hoe wordt achtergrondgeluid vertaald of onthuld in de tekst?
Bekijk een paar stukjes inhoud in elk formaat, noteer en deel mogelijke knelpunten met uw makers van inhoud. Zo kunnen ze ze in de toekomst vermijden.
MET DE HAND GEKOZEN GERELATEERDE INHOUD:
3. Creëer bijna voltooide groenblijvende of voorspelbare inhoud
Begin nu met het maken van een aantal inhoudsstukken waarvan u weet dat u ze in de komende zes maanden of zo nodig zult hebben.
Identificeer geplande inhoud waarbij niet veel andere mensen betrokken zijn (tijd met hen plannen kan in de zomer moeilijk zijn). Inhoudsstukken die updates of vernieuwingen zijn van dingen die u vorig jaar hebt geschreven, zijn goede kandidaten, of het nu artikelen, infographics, video’s, e-books of andere typen zijn.
Ga dan aan het werk. Merk op wat mogelijk moet worden herzien of bijgewerkt dichter bij de publicatiedatum.
In rustige periodes kun je een voorsprong nemen bij het maken van content waarvan je weet dat je er de komende zes maanden wat tijd voor nodig hebt, zegt @AnnGynn via @CMIContent. Klik om te tweeten
4. Transformeer best presterende inhoud naar andere formaten
Veel contentmarketingprogramma’s richten zich op één inhoudstype voor hun primaire kanaal (denk aan artikelen op hun website of video’s op hun YouTube-kanaal). Maar je kunt zonder veel moeite iets anders aan je mix toevoegen.
Converteer de best presterende content op je primaire kanaal naar nieuwe formaten of probeer te publiceren op minder gebruikte kanalen:
- Verander een how-to-blog in een stapsgewijze infographic
- Verander een video in een handvol afbeeldingen en publiceer een carrousel op Instagram
- Maak van een webinar een artikel
Ja, dit zijn mogelijkheden voor een nieuwe bestemming van inhoud, maar het zijn ook manieren om nieuwe doelgroepvoorkeuren voor indelingen of distributiekanalen te ontdekken.
HANDGEKOZEN GERELATEERDE INHOUD: 7 manieren om inhoud opnieuw te gebruiken en uw klantenbestand te vergroten
5. Voeg inhoudsaccessoires toe
Misschien heb je je publicatiedeadlines gehaald door kleine maar belangrijke aspecten van de inhoud over te slaan – tijdstempels, afleveringsbeschrijvingen, bijschriften, aangepaste fragmenten, metabeschrijvingen, enz. Wacht, dat zou je nooit doen, toch?
Oké, laten we zeggen dat je een programma hebt geërfd waarin die elementen niet werden begrepen of gewaardeerd. Misschien vond je voorganger dat hun afwezigheid geen invloed zou hebben op de prestaties van de inhoud of zelfs maar opgemerkt zou worden. Immers, als iemand er niet in slaagt een onderschrift te schrijven, staat op de openbare pagina niet “onderschrift nodig hier” (tenzij er iets erg mis is gegaan).
Zelfs met de beste bedoelingen heb je meestal geen tijd om terug te gaan en de inhoud toe te voegen. En als niemand heeft bijgehouden welke middelen deze kleine inhoudsupdates nodig hebben, duurt de taak nog langer.
Probeer deze aanpak om de updates aan te pakken tijdens uw trage tijd:
- Maak een checklist met items die u moet hebben voor elk type inhoudsactiva.
- Bepaal de periode die u wilt aanpakken (laatste zes maanden, een jaar, een reeks jaren, enz.)
- Maak een inventaris van activa die beoordeeld moeten worden.
- Controleer elk item op alle benodigde elementen en vink ze af als voltooid.
Bonus: zomerpersoneel aan boord voor mogelijk werk het hele jaar door
Ik heb bedrijven horen zeggen dat ze zich verzetten tegen het aannemen van zomerstagiairs of ander tijdelijk personeel, omdat ze, tegen de tijd dat ze op de hoogte zijn, bijna klaar zijn om te vertrekken. Toch kan de investering de moeite waard zijn als je er lang over nadenkt.
De zomerpersoon in mijn bedrijf werd bijvoorbeeld het hele jaar door mijn proeflezer. Na de zomer hebben we op afstand samengewerkt. Proeflezen vergde niet dezelfde hoeveelheid tijd of geformaliseerde structuur als al het zomerwerk, dus het paste in zijn nieuwe schema.
Lopende taken werken goed voor retentie. Maar zoek naar andere mogelijkheden om oud-stagiairs of tijdelijk personeel betrokken te houden:
- Vraag hen om taken uit te voeren voor iemand die mogelijk met gezinsverlof is
- Vraag hen om hiaten op te vullen wanneer teamleden ontslag nemen of nieuwe functies innemen.
- Wijs ze toe aan speciale projecten die passen bij hun vaardigheden of kennis.
Leun in de rust
Of het nu een zomerse stilte is of een natuurlijke stilstand in uw bedrijf, u kunt het rustig aan doen en toch productief zijn op uw werk. Duik handmatig in uw analyses, controleer de toegankelijkheid van uw inhoud, converteer bestaande middelen naar nieuwe indelingen of bedenk iets alledaags dat altijd op uw lijst staat maar nooit lijkt te worden gedaan.
Je zult jezelf dankbaar zijn voor de hulp wanneer het druk wordt of je getransformeerde inhoud hoge cijfers krijgt van het publiek.
Waar werk je aan in rustige tijden? Deel uw suggesties en plannen in de opmerkingen.
Omslagafbeelding door Joseph Kalinowski/Content Marketing Institute
More Stories
Sample Roofing Contractor Business Plan Outline
The Concept of Accounting
How to Start Your Own Appliance Installer Service Business