Stel je voor: je stapt de elevate in en grijpt instinctief naar je smartphone, om te ontdekken dat je hem per ongeluk op je bureau hebt laten liggen. Er ontstaat een gevoel van paniek als je je afvraagt wat je moet doen. Waar ga je aan denken als je je ‘gedachten’ niet kunt laten voeden?
We leven in een informatietijdperk, waarin er altijd een nieuw browservenster is om te openen, pop-ups om op te klikken, berichten om leuk te vinden en kop om op te reageren. Volgens Pew Investigate, 31% van de volwassenen is bijna regular on-line. Dit heeft geleid tot maar liefst 75% van de volwassenen voelt zich beter geïnformeerd more than nationaal nieuws en 65% vindt zichzelf meer geïnformeerd over gezondheid en fitness.
Dat meer mensen beter geïnformeerd zijn, klinkt als een positieve ontwikkeling. Satisfied het voordeel dat we meer enter dan ooit ontvangen, kunnen we verwachten dat onze output ook groter zal zijn. Een grotere hoeveelheid informatie die immediate tot onze beschikking staat, zou ons beter moeten toerusten om beslissingen te nemen, de punten met elkaar te verbinden en kennis met elkaar te delen.
Toch komt de kracht van informatie satisfied een asterisk. We staan voor een second in de tijd waarop mensen zich meer dan ooit niet verbonden voelen. Geestelijke gezondheidsproblemen zijn: meer alomtegenwoordig onder jongeren die vaak sociale media gebruiken. Niet alleen voelen Amerikanen zich above het algemeen meer geïsoleerd, angstig en depressief ze worden ook minder creatief. De creativiteitsscores van Torrance zijn sinds de jaren ’90 gestaag gedaald (Universiteit van William en Mary), die veel wetenschappers toeschrijven aan de toegenomen tijd die we besteden aan het staren naar onze schermen, vermoedelijk met het consumeren van informatie.
Als iemand die mijn keep track of document van het lanceren van onwaarschijnlijke sociale ondernemingen zoals Variety (tenminste gedeeltelijk) toeschrijft aan mijn voorliefde voor dagdromen en “tegen mezelf praten“Ik vermoed dat de kloof tussen informatie en creativiteit ligt in onze afgeleide beweging weg van zelfreflectie. Ik twijfel er niet aan dat die momenten die ik fluitend en zingend doorbracht op de wandeling naar university de talloze keren dat verveling me dwong om mijn verbeelding te gebruiken en de brainstorms die ik nog steeds onofficieel onder de douche doe, hebben me geholpen te ontdekken wat me betekenis geeft en hebben geleid tot enkele van mijn meest creatieve ideeën.
Zelfreflectie is het transformatieve proces waarbij informatie wordt omgezet in iets dat veel waardevoller is: ideeën. Het is een oefening waarbij we input begrijpen, ze kritisch evalueren en overwegen wat we misschien verkeerd hebben gedaan, zodat we het de volgende keer beter kunnen doen. Het kan ons helpen feiten van fictie te scheiden. Het kan ons helpen informatie te relateren aan onze eigen levenservaringen om ons eigen doel te bepalen. Door informatie op onverwachte manieren te combineren, oefenen we creativiteit. Als materiaal er gewoon in gaat, maar niet wordt geanalyseerd, is het niet alleen waardeloos het is een belemmering voor productief denken.
Een van de redenen waarom kinderen worden overwogen: creatiever dan volwassenen is dat ze weten minder. Ze hebben minder informatie in excess of hoe de wereld werkt, waardoor ze meer ruimte hebben om zich voor te stellen wat het zou kunnen zijn. Dit doet niet betekent dat we allemaal doorway moeten gaan en bezwijken voor onwetendheid, maar het betekent wel dat we op onze hoede moeten zijn voor een overdaad aan informatie die zelfreflectie overstemt.
Het verteren van gedachten kost meer energie dan alleen het consumeren van informatie. Hieruit volgt dat zelfreflectie inzet van onze kant vereist. Vooral in het informatietijdperk vechten we tegen verslavende eigenschappen van dopamine-triggerende constante beloningssystemen. Het is gemakkelijk om afgeleid te worden. Het is gemakkelijk om vermaakt te worden. Het is gemakkelijk, maar ook schadelijk, om langzaam onze eigen creativiteit te laten ontglippen.
Iedereen die heeft besloten ondernemer te worden, zoekt niet gemakkelijk. Ondernemers zijn afhankelijk van hun creativiteit, en die creativiteit is afhankelijk van het besteden van tijd en ruimte weg van uw apparaten om uw gedachten te laten afdwalen, kritisch te denken en te creëren. De volgende keer dat u het kantoor verlaat, kunt u overwegen uw telefoon achter te laten en te kijken wat er gebeurt.
More Stories
Sample Roofing Contractor Business Plan Outline
The Concept of Accounting
How to Start Your Own Appliance Installer Service Business