Waarom het bespioneren van uw concurrenten noodzakelijk is in het bedrijfsleven

Marktonderzoek doen voordat u uw bedrijf start, is altijd verstandig, niet om u te ontmoedigen om het te proberen, maar om erachter te komen voordat u een investering doet of uw ideeën iets waard zijn. In plaats van je ontmoedigd te voelen als je je realiseert hoeveel coaches er in de wereld zijn – of zelfs alleen in jouw staat – beschouw deze competitie als een goede zaak. Dit is het bewijs dat er behoefte is aan coaches en dat ze betalende klanten hebben.

Graaf nu wat dieper in je onderzoek en bepaal hoeveel van deze coaches zich in jouw specialiteit bevinden. Nogmaals, niet om je te ontmoedigen, maar om je aan te moedigen jezelf te onderscheiden, creëer een uniek verkoopargument dat je ideale klanten zal aantrekken.

Wanneer is spioneren onethisch?

Slimme bedrijfseigenaren weten altijd wat er binnen hun branche gebeurt, maar ook lokaal met hun concurrenten. In veel gevallen strijden jij en je concurrenten om dezelfde klanten, dus het is slender om te weten wie wat doet om die klanten aan te trekken.

Marktonderzoek overschrijdt echter de grens wanneer u precies kopieert wat uw concurrenten doen. Als Mentor A een direct mail-briefkaart verstuurt en je kopieert de tekst woord voor woord maar voegt er je eigen naam aan toe, dan is dat inbreuk op het auteursrecht en onethisch. Is het versturen van een direct mail ansichtkaart een goed idee? Zeker! Maar huur je eigen copywriter en grafisch ontwerper in om JOUW ansichtkaart uniek te maken.

Hetzelfde geldt voor het maken van uw website, verkooppagina’s en handtekeningklassen. Investeer altijd in uw eigen bedrijf met uw eigen professionele copywriters en vormgevers of u staat bekend als kopieerapparaat. Dat schaadt niet alleen uw reputatie, maar het kan ook uw web site platleggen. Hostingbedrijven tolereren geen plagiaat en onethisch gedrag. Kun je een les maken op basis van hetzelfde onderwerp als een andere mentor? Natuurlijk kan je dat. Maar geef er een draai aan door uw eigen casestudy’s toe te voegen, het onderwerp vanuit een ander perspectief te bespreken of een andere functie aan te bieden die de eerste mentor niet heeft – zoals een besloten Facebook-groep – om het aantrekkelijker en unieker te maken.

Wil je wat foto’s gebruiken in je reclame? Kopieer niet zomaar een afbeelding uit Google Afbeeldingen! Maak je eigen foto’s, huur een fotograaf in of gebruik royaltyvrije stockfoto’s. Ga nog een stap verder en controleer de licenties bij stockfotohuizen om er zeker van te zijn dat u de foto correct gebruikt voor reclamedoeleinden. About het algemeen zijn stockfoto’s fulfilled bedrijfslogo’s of -namen alleen voor redactioneel gebruik, wat betekent dat ze in een blogpost kunnen worden gebruikt, maar niet in een advertentie of aanbeveling.

Prijsonderzoek

Een andere zeer belangrijke reden om naar uw concurrenten te kijken, is om te bepalen welk prijsniveau uw markt aankan, maar dit kan meerdere stappen vereisen. Controleer eerst hun internet sites en verkooppagina’s. Welke prijzen rekenen ze? Wat bieden ze voor die prijs?

Bekijk vervolgens hun getuigenissen en sociale media-profielen. Wat heeft hun stam te zeggen? Hoe actief zijn ze op sociale media? Een groot aantal volgers betekent niets als ze geen interactie met hen hebben.

Zoek ten slotte naar beoordelingen. Als mensen ergens niet tevreden above zijn, laten ze de wereld dat on line weten, meestal vaker dan wanneer ze een geweldige ervaring hadden gehad.

Nogmaals, het doen van dit soort prijsonderzoek is niet om te kopiëren wat een concurrent doet, maar om te bepalen of wat u te bieden heeft dienovereenkomstig geprijsd is. U zult waarschijnlijk verschillende ideale klanten hebben die van invloed kunnen zijn op de prijs. Als u op zoek bent naar lokale klanten, speelt uw locatie een rol bij het bepalen van de prijs. De prijzen in New York City zouden bijvoorbeeld veel hoger zijn dan in een kleinere, meer landelijke regio in de staat New York.

Wilt u het geheim van het vinden van de strijd van uw ideale klanten?

In mijn volgende webinar laat ik 5 eenvoudige manieren zien om de pijnpunten van uw ideale klant te identificeren. Doe mee met een on-demand webinar. Deze stappen zijn supereenvoudig te implementeren en u kunt sommige zelfs delegeren aan uw virtuele assistent. Pak vandaag nog je stoel!

verhalen vertellen voor coaches

Anna Walsh

Next Post

Breng je je eerste stagiair binnen? Overweeg deze 10 door experts aanbevolen tips

Thu Jul 21 , 2022
Het inhuren van een stagiair kan een geweldige manier zijn om de added hulp te krijgen die je nu nodig hebt, terwijl je potentiële medewerkers voor morgen vindt. Wat is je beste advies voor het aannemen van je eerste stagiair, en waarom? Deze antwoorden worden gegeven doorway Younger Entrepreneur Council […]