Waarom snelgroeiende MKB-bedrijven zich een weg moeten banen door de huidige crisis of een snelle achteruitgang tegemoet gaan

Door ondernemersgeest in evenwicht te brengen satisfied schaalbare infrastructuur, kunnen kmo’s veerkracht en kansen opbouwen tegen een achtergrond van economische onvoorspelbaarheid en stijgende kosten

Ondanks het vooruitzicht van ‘stagflatie’ – een combinatie van zwakke groei en hoge inflatie – stijgende energiekosten, een ongebakken Brexit, de Russische invasie van Oekraïne die wereldwijde bevoorradingsproblemen veroorzaakt en een wijdverbreid tekort aan vaardigheden, valt het allemaal mee, althans voor het MKB . Volgens de British Small business Financial institution (BBB), is er positief nieuws. De aandeleninvesteringen in het MKB in het VK stegen in 2021 fulfilled 88% tot £ 18,1 miljard, vergeleken achieved het voorgaande jaar. De IoD was ook in een optimistische stemming, beweren “de toekomst is rooskleurig” voor het MKB, met 60% optimistisch verwacht dat de omzet dit jaar zal blijven groeien.

De realiteit, zoals Debbie Bowen-Heaton, partner en Kirsty Braines, COO en companion van specialisten op het gebied van bedrijfstransformatie Oliver Wight uitleggen dat niets vanzelfsprekend is. Het zijn steeds uitdagendere tijden. Die kmo’s die bijna triomfantelijk uit de diepten van de Covid-pandemie zijn gekomen, tegen de craze in van de 81 procent van de Britse kmo’s die gezegd ze werden nadelig beïnvloed, moeten op hun hoede zijn. Wat vorig jaar werkte, zal dit jaar waarschijnlijk niet meer werken, zoals het tempo van verandering en toenemende uitdagingen.

Het probleem is dat deze snelgroeiende kmo’s profiteerden van de snelle acceptatie van on the web bestellen en een culturele verschuiving in levensstijl en werkpraktijken, gedreven doorway kantoorsluitingen en lockdowns. De verkoop schoot omhoog, ver boven verwachting, maar we hebben al gezien dat bedrijven zichzelf overspannen. En wat gebeurt er daarna? Al dat gepraat in excess of een ‘nieuw normaal’ was een beetje misplaatst. Normaal is de wereld waarin u nu leeft, de wereld die related is voor uw bedrijf en uw klanten. Voor het MKB betekent dat onvoorspelbaarheid.

Als Facebook, OESO en Wereldbank World Point out of Compact Business enterprise Report beweert, “ondanks hun wendbaarheid, vanwege hun kleinere schaal en beperktere toegang tot middelen, worden MKB-bedrijven geconfronteerd satisfied een aantal uitdagingen. Zelfs in een gezonde economie kunnen ze te maken krijgen satisfied unieke financiële, supply chain-, netwerk- en resourcebeperkingen.”

Dat is het probleem. Zonder schaal en het vermogen om te plannen en te voorspellen, zoals grotere organisaties, zullen kmo’s van character altijd kwetsbaarder zijn voor snelle groei en snel veranderende marktomstandigheden. Een belangrijk probleem is de preparing. MKB-bedrijven plannen zelden. Ze hebben de neiging om reactiever te zijn. Wanneer een bedrijf klein en wendbaar is, kan het het zich veroorloven om snel te handelen, maar naarmate de verkoop groeit en de verwachtingen groeien, zijn er meer uitdagingen.

Het beheren van toeleveringsketens en inventaris, vooral in een tijd van wijdverbreide logistieke problemen, kan moeilijk zijn zonder de mogelijkheid om prioriteiten te stellen en te voorspellen. Cashflow wordt een probleem, omdat de financiën dun gespreid zijn. Een veranderende bedrijfscultuur, naarmate er meer mensen bij het bedrijf komen werken, kan leiden tot een laag moreel, terwijl de verwachtingen van de klant hoog blijven en steeds moeilijker te vervullen zijn.

Prioriteiten stellen kan moeilijk zijn zonder een volledig begrip van de effect van bepaalde beslissingen op elke afdeling en elk proces. Kortom, een snelgroeiende KMO zonder scheduling vliegt blind zonder enig idee wat er om de hoek ligt. In de volatiele economie van vandaag is dat een enorm risico om te nemen.

Wat kmo’s moeten doen, is proberen een balans te vinden tussen het implementeren van kernprocessen die de zichtbaarheid vergroten en de besluitvorming informeren, achieved behoud van de cultuur en methoden die het bedrijf in de eerste plaats tot een succes hebben gemaakt.

Dat is een leiderschapsuitdaging. Dus, hoe kunnen MKB-leiders hun organisatie machtigen, meer controle krijgen en betere beslissingen nemen around de toekomstige richting van het bedrijf? Uiteindelijk moeten ze plannen, efficiënt en effectief om hun visie te realiseren.

Geïntegreerde planning: sleutel tot veerkracht van de toeleveringsketen en het bedrijfsleven

Een van de grootste uitdagingen voor alle bedrijven is wendbaarheid en veerkracht. De pandemie verergerde de problemen die al bestonden fulfilled kmo’s, vooral op het gebied van cashflow, maar het is ook een katalysator geweest voor het ontstaan ​​van nieuwe problemen. Toeleveringsketens zijn onder druk komen te staan, waarbij moderne modellen voor voorraadbeheer en klantenservice in twijfel worden getrokken, omdat producttekorten bedrijven hebben verstoord.

Wereldwijde gebeurtenissen blijven de toeleveringsketens ondermijnen, niet in het minst de oorlog in Oekraïne, maar dit is iets waar alle kmo’s mee te maken krijgen als ze duurzame groei willen genieten. Dat betekent introspectie hebben en inzicht hebben in de kernprocessen van het bedrijf, waar ze goed werken en waar ze tot potentiële problemen leiden.

Een belangrijk gebied is info. Zoals Gartner opmerkt in zijn paper Gartner voorspelt de toekomst van supply chain-technologie “de meeste offer chain-organisaties zijn functioneel geïsoleerd en daarom gemeten binnen hun respectieve domeinen en rollen.” Dat betekent dat er beperkte ruimte is voor organizing en prognoses, omdat alle gegevens achieved betrekking tot leveranciers, voorraad, toekomstige productbeschikbaarheid enzovoort niet volledig worden benut.

Bovendien gebruiken te veel MKB-bedrijven nog steeds op papier gebaseerde processen, dus het is niet verwonderlijk dat zoveel MKB-bedrijven een beperkt vermogen hebben om een ​​toekomst op langere termijn te voorspellen. Het aanpakken van dit soort verouderde processen is essentieel. Om kmo’s wendbaarder te maken, risico’s te verminderen, het bedrijf sterker te maken en verantwoording af te leggen, moet er een meer gestructureerde richting komen. Het verbeteren van de gegevensstroom, analyse, scheduling en prognoses is van fundamenteel belang voor die structuur.

Elke afdeling heeft ook een rol te spelen en elke afdeling zal zijn eigen eisen stellen op het gebied van vaardigheden en financiering, maar met gegevens en organizing kunnen besluitvormers beter weten waar te investeren om groei mogelijk te maken. Welke markten zullen lucratiever zijn? Welke klanten gaan groeien en blijven kopen? Welke leveranciers zijn duurzamer en robuuster?

Dat betekent ook niet dat de ondernemersgeest getemperd hoeft te worden. Verre van. Een meer gestructureerde en veerkrachtige kmo, met een duidelijke visie op basis van nauwkeurige prognoses, zal de creativiteit, wendbaarheid en gedrevenheid alleen maar vergroten. Als de concurrentie toeneemt tijdens een economische krapte, kan dat alleen maar een goede zaak zijn.

Anna Walsh

Next Post

Populaire SEO-tools voor het controleren en bewaken van uw bedrijfswebsite

Mon Jul 18 , 2022
Resources zijn enorm handig voor Search engine optimisation. Toegang tot gebruiksvriendelijke, betrouwbare en nauwkeurige Web optimization-applications zal uw Web optimization-strategie versterken. U krijgt relevante inzichten in hoe uw website het doet en wat uw concurrenten doen in hun Search engine optimization-inspanningen. U ziet, uitgebreide Search engine marketing-audits bieden een schat […]